May 13, 2013

အုိ၀္းကုလား မျဖစ္ရေအာင္ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား သတိ၀ီရိယ ထားၾကေပေတာ့

ပအုိ၀္းကုလား မျဖစ္ရေအာင္ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား သတိ၀ီရိယ ထားၾကေပေတာ့
============================
ေအာက္ကပံုကေတာ့ မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ စနစ္တက် ေျမအကြက္ခ်ျပီး ေမာင္ပိုင္သိမ္းဖို႔လုပ္ထားတဲ့ ပံုပါပဲ။

ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ပင္စံုေက်းရြာအနီးနားက 
သမုိင္း၀င္ နမ္းစဲစ္- ဘုရားဆိုတာ ရွိပါတယ္။ 
အဲဒီဘုရား၀င္းမွာလည္း ပင္စံုဆရာေတာ္က 
သာသနိကအေဆာက္အဦးေတြ အခု တည္ေဆာက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီဘုရားရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေစ်းအနီး အမဲသားေရာင္းတဲ့
မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္အိမ္ ရွိပါတယ္။ 
မြတ္ဆလင္ကုလားဟာ လာစတုန္းက 
သူအစၥလာန္ဘာသာ၀င္ မဟုတ္ဘူး၊ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ကေန 
သူ႔ကုိ ပယ္လုိက္ၿပီတဲ့ စသျဖင့္ သနားစရာပံုစံနဲ႔ 
လာေရာက္ေနထုိင္ခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီကုလားရဲ႕စကားကို ရပ္ရြာလူႀကီးေတြက နားေယာင္ယံုၾကည္မိလုိ႔ 
လက္ခံမိလုိက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ မၾကာပါဘူး၊ 
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားဟာ အမဲသားေရာင္းလို႔ စီးပြားေရးအဆင္ေျပလာတယ္၊ 
ဒါတင္မက ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို ယူလုိက္ပါေသးတယ္။ 
ခုအခ်ိန္မွာဆုိရင္ ပအုိ၀္းမနဲ႔ရတဲ့ သားသမီး(၃)ေယာက္ေတာင္ ရွိေနပါၿပီ။
ခုအခ်ိန္မွာ အရင္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္အျဖစ္
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေနထုိင္တာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ 

အဲဒီကုလားဟာ အင္မတန္လည္တာမုိ႔လုိ႔ 
သူ႔မိန္းမရဲ႕ အေမ ေယာကၡမပအုိ၀္းမေတာင္ 
အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ထဲကိုေတာင္ ကူးေျပာင္းသြားပါၿပီ။ 
အဲဒီကုလားနဲ႔ရတဲ့ ပအုိ၀္းမနဲ႔ ေယာကၡမပအုိ၀္းမ အပါအ၀င္ 
ကေလးေတြလည္း မြတ္ဆလင္မိသားစု၀င္ေတြ ျဖစ္သြားၾကပါၿပီ။ 

ဒါတင္မက ကုလားနဲ႔ရတဲ့ ပအို၀္းမက 
သူ႔ေယာကၤ်ား အေဖာ္မိတ္ေဆြကုလားေတြကို 
ရြာက ပအုိ၀္းမေတြနဲ႔ ညားေအာင္ 
ေအာင္သြယ္ေပးေနတယ္လုိ႔လည္း ၾကားသိရပါတယ္။ 
ပအို၀္းမနဲ႔ညားရင္ သူမ်ားေတြ ႏွင္ထုတ္ရဲမွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာကို 
မြတ္ကုလားေတြက ယံုၾကည္ေနၾကတယ္။
ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကုလားနဲ႔ရတဲ့ ကေလးေတြဟာ 
ပအုိ၀္းကုလားေတြ ျဖစ္သြားၿပီဆုိတာပါပဲ။ 
အဲဒီကုလားနဲ႔ ရတဲ့ မိသားစုကို ႏွင္ထုတ္ရင္ေတာင္ 
ပအုိ၀္းမနဲ႔ရတဲ့ ကေလးဟာ ကုလားအတြက္ 
အျမတ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သြားၿပီလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။
အဲဒီကုလားေလးေတြ ဒီလုိသာ အရြယ္ေရာက္လာရင္ 
ဗုဒၶဘာသာပအုိ၀္းမေတြနဲ႔ မညားဘူးလုိ႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ 

ေနာက္ၿပီး ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ ဆတ္ေသ(ခ်ဳိ႔သီ)ေက်းရြာ
ေစ်းအနီးမွာလည္း မြတ္ဆလင္ကုလားအိမ္(ဆုိင္) (၄)လံုး ရွိေနပါၿပီ။
ေနတာ ၾကာၿပီလုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ေရာက္စက ဆတ္ေသေက်းရြာရဲ႕ ထံုးစံအတုိင္း 
သူမ်ားပိုက္ဆံထည့္ရင္ လုိက္ထည့္မယ္၊ သာမႈနာမူရွိရင္လည္း လုိက္လုပ္မယ္ စသျဖင့္ ေျပာၿပီး ေနထိုင္ခြင့္ေတာင္းတာကို အဲဒီဆတ္ေသေက်းရြာလူႀကီးက
ေရွ႕ေနာက္ေထာက္ဆ မသိပဲ လက္ခံထားမိတယ္။
ရြာသားမ်ား သာမႈနာမႈ အလွဴအတန္းေတြေတာ့ လုပ္ပါတယ္၊
ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာစံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ 
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားေတြဟာ ေသာၾကာေန႔ေရာက္တုိင္း
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚက ဗလီေတြမွာ ၀တ္ျပဳေလ့ရွိတာကို သိရွိရပါတယ္။ 
အဲဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္သူမွ မေျပာရဲဘူး၊ မႏွင္ထုတ္ရဲဘူး၊ 
ဆတ္ေသေက်းရြာက အဲဒီကုလားေတြကို လက္ခံထားတာဟာ
ေျမြေပြးကိုေဆာင္ထားတာထက္ ဆုိးေနမွန္း မသိၾကဘူး။

လိြဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕က မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္ဟာလည္း ပေဒါင္သူ(ကယန္းသူ)တစ္ေယာက္နဲ႔ရၿပီး 
ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ နန္းနိန္းပအုိ၀္းေက်းရြာမွာ 
လာေနၿပီး အရက္ေရာင္း စီးပြားရွာေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ 
အဲဒီရြာမွာ ကုိယ္ပုိင္အိမ္နဲ႔ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီး
ကေလး(၇)ေတာင္ေယာက္ ရွိသြားပါၿပီ။
ပေဒါင္သူ(ကယန္းသူ)ေကာ ကေလး(၇)ေယာက္ေကာ
အားလံုး မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္သြားၾကပါၿပီ။ 
သူမ်ားေမးရင္ ဟိႏၵဴကုလားလုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။

ဒါ့အျပင္ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ လံုးပ်ဥ္တုိက္နယ္ ေကာင္မဲုင္းသင္ရြာက 
ဘြဲ႕ရ ပအုိ၀္းသူတစ္ေယာက္ဟာလည္း ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕က 
မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္နဲ႔ လုိက္ပါသြားတယ္လုိ႔ နာမည္ႀကီးေနပါတယ္။ 

တီက်စ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ဖက္က ပအုိ၀္းရြာတစ္ရြာမွာလည္း တပ္ကုန္းရမည္းသင္းဘက္က ႏြားေမာင္းတက္လာတဲ့ 
ကုလားတစ္ေယာက္ဟာ ပအုိ၀္းမနဲ႔ ရေသးတယ္လုိ႔ ၾကားသိရပါတယ္။
ျဖစ္ပံုက ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးအိမ္မွာ လာတည္းခိုတဲ့ 
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ ေငြထုပ္အမ်ားႀကီးကို
ျပန္ယူမသြားပဲ အိမ္ကပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးဆီမွာ အပ္ႏွံထားခဲ့တယ္။ 
ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးက သည္ေလာက္ပုိက္ဆံအမ်ားႀကီးကို
ငါ့ဆီမွာမွ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ အပ္ႏွံထားလုိ႔ပါလား၊
ငါ့ကိုလည္း အဖြား အဖြားနဲ႔ တရုိတေသ ေခၚလို႔ပါလား -
စသျဖင့္ ကုလားကို အထင္ႀကီးေနမိတယ္၊ 

အဲသလုိ ၾကာလာေတာ့ ကုလားနဲ႔ ပအို၀္းမအဖြားႀကီးဟာ
ရင္းႏွီးတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားတယ္။
ႏြားေမာင္းလာတုိင္း အဲဒီပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးအိမ္မွာပဲ တည္းခုိျဖစ္ေတာ့တယ္။ 
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဲဒီကုလားဟာ အဖြားႀကီးရဲ႕ သမီးပ်ဳိကို လက္ထပ္ေတာင္းရမ္းခြင့္ ျပဳလာပါေပေတာ့တယ္။ 
ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးကလည္း ဘာဘာညာညာ ထည့္တြက္မေနေတာ့ဘူး၊
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ပဲ ခြင့္ျပဳလုိက္တယ္။ 
ကုလားရဲ႕အိမ္ကို ေရာက္သြားမွပဲ 
မြတ္ဆလင္ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္မွန္း သိရေတာ့တယ္။ 
ကေလးေတာင္ ရေနၾကၿပီလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။
ဒါလည္းပဲ ပအုိ၀္းမ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ ရလုိ႔ 
ကေလးေတြပါ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ထဲ အလုိလုိ ေရာက္သြားတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

ေနာက္ၿပီး ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေတာင္ဖက္က
ညိဳးမြဴးေက်ာင္း ဆရာတကာမ်ားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေဆာက္ဖုိ႔အတြက္
ေငြလုိအပ္တယ္ဆုိၿပီး ေျမေတြကို ေရာင္းလုိက္တာ 
မြတ္ဆလင္ကုလားကို ေရာင္းမိမွန္း မသိၾကဘူး၊ ေနာက္မွ သိၾကတယ္။ 
အားလံုးက ၀ိုင္းကန္႔ကြက္ အေရးဆိုတဲ့အခါ 
အဲဒီကုလားက ေျမအကြက္ေတြ ရုိက္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတာ မြတ္ဆလင္ကုလား ေတာ္ေတာ္အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိသြားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေျမေရာင္းတဲ့အခါ တဆင့္၀ယ္ခုိင္းတာမ်ဳိး မ်ားတဲ့အတြက္ အထူး ဂရုစုိက္မွ ေတာ္ကာက်မွာျဖစ္တယ္။

ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ေတာင္ဖက္က ေနာင္ကားေက်းရြာဆုိတာ 
မသိတဲ့လူ သိပ္မရွိပါဘူး၊ ပအုိ၀္းေဘာလံုးပြဲ က်င္းပတဲ့ ေက်းရြာပါ။
အဲဒီရြာမွာလည္း မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္ကို အဲဒီရြာ (P.N.0)လူႀကီးေတြက လက္ခံထားလုိ႔ ဆုိင္ႀကီးဖြင့္ၿပီး ႀကီးပြားေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ရြာသူ/သားေတြလည္း အဲဒီကုလားဆုိင္ကို ေတာ္ေတာ္အားေပးၾကတယ္။ 
ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္တုိင္းရင္းသားေတြကို
ေျမေတြဘာေတြ သိပ္မေရာင္းပဲနဲ႔ အျမတ္မ်ားမ်ား ေစ်းပုိရတဲ့ တရုတ္ကုလားေတြဆီမွာ ေရာင္းခ်ၾကတာမို႔လုိ႔ မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ ေရာက္ရွိေနၾကတာျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ေနလုိ႔ မရေတာ့ဘူး၊
ပအုိ၀္းေတြ ဘာမွမသိဘူး၊ ဒုိ႔လိမ္သလို ပအုိ၀္းေတြ ယံုၾကည္ၾကတယ္ဆုိတဲ့
အထင္ေသးတဲ့အျမင္ေတြ ကုလားမွာ ရွိေနၾကတယ္။
ပအို၀္းေတြ သေဘာေကာင္းၿပီး ရုိးအတာကို 
အသံုးခ်တဲ့အေနနဲ႔ စီးပြားေရးေတြလာလုပ္၊ 
ပအုိ၀္းမေတြ ယူေနတာကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါၿပီ။ 

ရွမ္းျပည္အတြင္း ပအို၀္းတုိင္းရင္းသူသာမက 
တျခားတုိင္းရင္းသူေတြကုိလည္း လက္ထပ္ယူေနၾကတာကို
ေတြ႕ျမင္ေနၾကရတယ္။
ကုလားေတြ ေျခကုပ္ယူထားရင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအျဖစ္မ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ ကုလားေတြကုိ လက္မခံဖုိ႔၊
ေစ်းပိုေပးလည္း ေျမေတြကို မေရာင္းေပးဖို႔၊ 
သူတို႔ေစ်းေရာင္းရင္ အေျပာဘယ္လုိခ်ဳိခ်ဳိ လံုး၀ မ၀ယ္ယူဖို႔ 
အထူးလုိအပ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ကုလားနဲ႔ လံုး၀ မပတ္သက္တာ 
အေကာင္းဆံုးပဲျဖစ္တယ္။ သနားတဲ့အထဲမွာ 
ကုလားကို လံုး၀ မသနားတာ စိတ္အခ်ရဆံုးပဲ။ 

သိသင့္သေလာက္လည္း သိထားၾကၿပီ။ 
ဒီအေျခအေနအရဆုိရင္ ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး၊ 
မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ တစ္ေယာက္ကေန ႏွစ္ေယာက္၊ 
တစ္အိမ္ကေန ႏွစ္အိမ္၊ တစ္ရြာကေန ႏွစ္ရြာစသျဖင့္
ပအုိ၀္းေဒသမွာ နယ္ခ်ဲ႕လာမွာကေတာ့ က်ိန္းေသေနပါၿပီ။

လက္လွမ္းမီရာ အမ်ားဆံုးေတြ႕တာကေတာ့ 
ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္က ဘန္းယဥ္၊ ေနာင္မြန္(ေနာင္ဗြဥ္)၊ 
တီက်စ္၊ ပင္ေလာင္း၊ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ေပၚဘက္မွာ 
ကုလားေတြကို အေတြ႕မ်ားပါတယ္။

ကုလားမ်ားရဲ႕အႏၱရာယ္က ေရႊပအုိ၀္းမ်ားကို လက္ယပ္ဖိတ္ေခၚေနၿပီျဖစ္တယ္။
ကုလားဆုိရင္ လံုး၀လက္မထပ္၊ အမ်ဳိးကို သိပ္ေစာင့္စည္းလြန္းတဲ့
ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြေတာင္မွ မြတ္ဆလင္ကုလားရဲ႕ 
ရန္ကို မခံႏိုင္ရွာဘူး၊ အဆံုးရွဳံးႀကီးမားစြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတယ္၊
ေရႊပအုိ၀္းမ်ားဆုိရင္ ဘယ္လုိလုပ္မွာလဲ။ 
တဖက္သားအေပၚ သေဘာေကာင္းလြန္း၊ အားနာလြန္း၊ သနားလြန္းတာနဲ႔ ကုလားရဲ႕ျမဴဆြယ္မႈေအာက္မွာ ခံရဖုိ႔ကိန္းရွိႏိုင္ပါတယ္။

မြတ္ဆလင္ (၇၈၆)ကုလားေတြကုိ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား သတိ၀ိရိယနဲ႔
ေစာင့္ၾကည့္ေနဖုိ႔ သင့္ေနပါၿပီ။ 
တစ္ရြာနဲ႔ တစ္ရြာ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး၊ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပညာေပးဗဟုသုတလုပ္ငန္းေတြလည္း 
အရွိန္အဟုန္လုပ္ဖုိ႔ သင့္ေနပါၿပီ။ 
အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ လူမ်ဳိးႏြယ္မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေစာင့္စည္းတတ္ၾကဖုိ႔ အဓိကထား ေဟာၾကားျပသေပးရမွာျဖစ္တယ္။ 
ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြဖြင့္ၿပီး 
လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးထဲေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ခ်သြန္သင္ေပးရမွာျဖစ္တယ္။ 
ရပ္ရြာဦးေခါင္း ေထရ္ရွင္ေလာင္းမ်ားဘက္လည္း ကိုယ့္ဒကာေတြအေပၚ 
ၾသဇာသက္ေရာက္တာမုိ႔လို႔ မ်ားမ်ား ေဟာေျပာေပးမွ ေတာ္ကာက်မွာျဖစ္တယ္။

အခုလုိ ကုိယ့္ဖက္က ခံရတဲ့အေၾကာင္းကို တင္ျပတာဟာ
ကုလားကို မုန္းတီးရန္ရွာတာလည္း မဟုတ္သလုိ 
ကုိယ့္လူမ်ဳိးကိုလည္း အထင္ေသးတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မြတ္ဆလင္ဦးေရ မတုိးပြားေအာင္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ လက္မထပ္ရ
စတဲ့ဥပေဒနဲ႔ ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ ထုတ္ျပန္ထားတာမ်ဳိး မရွိသေရြ႕
ကုလားေတြရန္ကုိ အၿမဲတေစ စုိးရိမ္ေနရမွာပါ။

လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ အတူယွဥ္တြဲေနႏိုင္ဖို႔ဆုိတာ 
မြတ္ဆလင္ကုလားကို မ်က္ႏွာသာအခြင့္အေရးေပးသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာ ၾကားေကာင္းေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနတာျဖစ္တယ္။
ဘာမွ ဂရုစို္က္ေနဖို႔မလုိဘူး။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ 
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ႏိုင္ငံ့လံုၿခံဳေရးကိုပဲ ထည့္တြက္ရမွာျဖစ္တယ္။
ကုိယ့္လူမ်ဳိးတုိင္းရင္းသားေတြ ဒုကၡေရာက္ရင္ 
ဘယ္သူမွ လာကယ္မွမဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ေရွာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ကုိယ့္ဗုဒၶဘာသာ ပအုိ၀္းမ်ဳိးႏြယ္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ 
ကိုယ့္လူမ်ဳိးကပဲ ျပန္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွာျဖစ္တယ္။

မြတ္ဆလင္ကုလားရန္ကေန ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ 
ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ႏိုးၾကားတက္ၾကြစြာ
ကာကြယ္လႈပ္ရွားမွ ရေတာ့မွာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေရႊပအို၀္းမ်ား အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိသလုိ၊ 
သတိ၀ီရိယနဲ႔ ေနထုိင္ၾကဖို႔ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
ေအာက္ကပံုကေတာ့ မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ စနစ္တက် ေျမအကြက္ခ်ျပီး ေမာင္ပိုင္သိမ္းဖို႔လုပ္ထားတဲ့ ပံုပါပဲ။

ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ပင္စံုေက်းရြာအနီးနားက
သမုိင္း၀င္ နမ္းစဲစ္- ဘုရားဆိုတာ ရွိပါတယ္။
အဲဒီဘုရား၀င္းမွာလည္း ပင္စံုဆရာေတာ္က
သာသနိကအေဆာက္အဦးေတြ အခု တည္ေဆာက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီဘုရားရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေစ်းအနီး အမဲသားေရာင္းတဲ့
မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္အိမ္ ရွိပါတယ္။
မြတ္ဆလင္ကုလားဟာ လာစတုန္းက
သူအစၥလာန္ဘာသာ၀င္ မဟုတ္ဘူး၊ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ကေန
သူ႔ကုိ ပယ္လုိက္ၿပီတဲ့ စသျဖင့္ သနားစရာပံုစံနဲ႔
လာေရာက္ေနထုိင္ခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီကုလားရဲ႕စကားကို ရပ္ရြာလူႀကီးေတြက နားေယာင္ယံုၾကည္မိလုိ႔
လက္ခံမိလုိက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ မၾကာပါဘူး၊
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားဟာ အမဲသားေရာင္းလို႔ စီးပြားေရးအဆင္ေျပလာတယ္၊
ဒါတင္မက ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို ယူလုိက္ပါေသးတယ္။
ခုအခ်ိန္မွာဆုိရင္ ပအုိ၀္းမနဲ႔ရတဲ့ သားသမီး(၃)ေယာက္ေတာင္ ရွိေနပါၿပီ။
ခုအခ်ိန္မွာ အရင္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္အျဖစ္
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေနထုိင္တာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

အဲဒီကုလားဟာ အင္မတန္လည္တာမုိ႔လုိ႔
သူ႔မိန္းမရဲ႕ အေမ ေယာကၡမပအုိ၀္းမေတာင္
အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ထဲကိုေတာင္ ကူးေျပာင္းသြားပါၿပီ။
အဲဒီကုလားနဲ႔ရတဲ့ ပအုိ၀္းမနဲ႔ ေယာကၡမပအုိ၀္းမ အပါအ၀င္
ကေလးေတြလည္း မြတ္ဆလင္မိသားစု၀င္ေတြ ျဖစ္သြားၾကပါၿပီ။

ဒါတင္မက ကုလားနဲ႔ရတဲ့ ပအို၀္းမက
သူ႔ေယာကၤ်ား အေဖာ္မိတ္ေဆြကုလားေတြကို
ရြာက ပအုိ၀္းမေတြနဲ႔ ညားေအာင္
ေအာင္သြယ္ေပးေနတယ္လုိ႔လည္း ၾကားသိရပါတယ္။
ပအို၀္းမနဲ႔ညားရင္ သူမ်ားေတြ ႏွင္ထုတ္ရဲမွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာကို
မြတ္ကုလားေတြက ယံုၾကည္ေနၾကတယ္။
ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကုလားနဲ႔ရတဲ့ ကေလးေတြဟာ
ပအုိ၀္းကုလားေတြ ျဖစ္သြားၿပီဆုိတာပါပဲ။
အဲဒီကုလားနဲ႔ ရတဲ့ မိသားစုကို ႏွင္ထုတ္ရင္ေတာင္
ပအုိ၀္းမနဲ႔ရတဲ့ ကေလးဟာ ကုလားအတြက္
အျမတ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သြားၿပီလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။
အဲဒီကုလားေလးေတြ ဒီလုိသာ အရြယ္ေရာက္လာရင္
ဗုဒၶဘာသာပအုိ၀္းမေတြနဲ႔ မညားဘူးလုိ႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။

ေနာက္ၿပီး ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ ဆတ္ေသ(ခ်ဳိ႔သီ)ေက်းရြာ
ေစ်းအနီးမွာလည္း မြတ္ဆလင္ကုလားအိမ္(ဆုိင္) (၄)လံုး ရွိေနပါၿပီ။
ေနတာ ၾကာၿပီလုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ေရာက္စက ဆတ္ေသေက်းရြာရဲ႕ ထံုးစံအတုိင္း
သူမ်ားပိုက္ဆံထည့္ရင္ လုိက္ထည့္မယ္၊ သာမႈနာမူရွိရင္လည္း လုိက္လုပ္မယ္ စသျဖင့္ ေျပာၿပီး ေနထိုင္ခြင့္ေတာင္းတာကို အဲဒီဆတ္ေသေက်းရြာလူႀကီးက
ေရွ႕ေနာက္ေထာက္ဆ မသိပဲ လက္ခံထားမိတယ္။
ရြာသားမ်ား သာမႈနာမႈ အလွဴအတန္းေတြေတာ့ လုပ္ပါတယ္၊
ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာစံုစမ္းၾကည့္ေတာ့
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားေတြဟာ ေသာၾကာေန႔ေရာက္တုိင္း
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚက ဗလီေတြမွာ ၀တ္ျပဳေလ့ရွိတာကို သိရွိရပါတယ္။
အဲဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္သူမွ မေျပာရဲဘူး၊ မႏွင္ထုတ္ရဲဘူး၊
ဆတ္ေသေက်းရြာက အဲဒီကုလားေတြကို လက္ခံထားတာဟာ
ေျမြေပြးကိုေဆာင္ထားတာထက္ ဆုိးေနမွန္း မသိၾကဘူး။

လိြဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕က မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္ဟာလည္း ပေဒါင္သူ(ကယန္းသူ)တစ္ေယာက္နဲ႔ရၿပီး
ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ နန္းနိန္းပအုိ၀္းေက်းရြာမွာ
လာေနၿပီး အရက္ေရာင္း စီးပြားရွာေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အဲဒီရြာမွာ ကုိယ္ပုိင္အိမ္နဲ႔ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီး
ကေလး(၇)ေတာင္ေယာက္ ရွိသြားပါၿပီ။
ပေဒါင္သူ(ကယန္းသူ)ေကာ ကေလး(၇)ေယာက္ေကာ
အားလံုး မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္သြားၾကပါၿပီ။
သူမ်ားေမးရင္ ဟိႏၵဴကုလားလုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။

ဒါ့အျပင္ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ လံုးပ်ဥ္တုိက္နယ္ ေကာင္မဲုင္းသင္ရြာက
ဘြဲ႕ရ ပအုိ၀္းသူတစ္ေယာက္ဟာလည္း ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕က
မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္နဲ႔ လုိက္ပါသြားတယ္လုိ႔ နာမည္ႀကီးေနပါတယ္။

တီက်စ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ဖက္က ပအုိ၀္းရြာတစ္ရြာမွာလည္း တပ္ကုန္းရမည္းသင္းဘက္က ႏြားေမာင္းတက္လာတဲ့
ကုလားတစ္ေယာက္ဟာ ပအုိ၀္းမနဲ႔ ရေသးတယ္လုိ႔ ၾကားသိရပါတယ္။
ျဖစ္ပံုက ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးအိမ္မွာ လာတည္းခိုတဲ့
အဲဒီမြတ္ဆလင္ကုလားဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ ေငြထုပ္အမ်ားႀကီးကို
ျပန္ယူမသြားပဲ အိမ္ကပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးဆီမွာ အပ္ႏွံထားခဲ့တယ္။
ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးက သည္ေလာက္ပုိက္ဆံအမ်ားႀကီးကို
ငါ့ဆီမွာမွ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ အပ္ႏွံထားလုိ႔ပါလား၊
ငါ့ကိုလည္း အဖြား အဖြားနဲ႔ တရုိတေသ ေခၚလို႔ပါလား -
စသျဖင့္ ကုလားကို အထင္ႀကီးေနမိတယ္၊

အဲသလုိ ၾကာလာေတာ့ ကုလားနဲ႔ ပအို၀္းမအဖြားႀကီးဟာ
ရင္းႏွီးတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားတယ္။
ႏြားေမာင္းလာတုိင္း အဲဒီပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးအိမ္မွာပဲ တည္းခုိျဖစ္ေတာ့တယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဲဒီကုလားဟာ အဖြားႀကီးရဲ႕ သမီးပ်ဳိကို လက္ထပ္ေတာင္းရမ္းခြင့္ ျပဳလာပါေပေတာ့တယ္။
ပအုိ၀္းမအဖြားႀကီးကလည္း ဘာဘာညာညာ ထည့္တြက္မေနေတာ့ဘူး၊
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ပဲ ခြင့္ျပဳလုိက္တယ္။
ကုလားရဲ႕အိမ္ကို ေရာက္သြားမွပဲ
မြတ္ဆလင္ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္မွန္း သိရေတာ့တယ္။
ကေလးေတာင္ ရေနၾကၿပီလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။
ဒါလည္းပဲ ပအုိ၀္းမ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ ရလုိ႔
ကေလးေတြပါ အစၥလာန္ဘာသာ၀င္ထဲ အလုိလုိ ေရာက္သြားတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

ေနာက္ၿပီး ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေတာင္ဖက္က
ညိဳးမြဴးေက်ာင္း ဆရာတကာမ်ားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေဆာက္ဖုိ႔အတြက္
ေငြလုိအပ္တယ္ဆုိၿပီး ေျမေတြကို ေရာင္းလုိက္တာ
မြတ္ဆလင္ကုလားကို ေရာင္းမိမွန္း မသိၾကဘူး၊ ေနာက္မွ သိၾကတယ္။
အားလံုးက ၀ိုင္းကန္႔ကြက္ အေရးဆိုတဲ့အခါ
အဲဒီကုလားက ေျမအကြက္ေတြ ရုိက္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတာ မြတ္ဆလင္ကုလား ေတာ္ေတာ္အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိသြားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေျမေရာင္းတဲ့အခါ တဆင့္၀ယ္ခုိင္းတာမ်ဳိး မ်ားတဲ့အတြက္ အထူး ဂရုစုိက္မွ ေတာ္ကာက်မွာျဖစ္တယ္။

ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ေတာင္ဖက္က ေနာင္ကားေက်းရြာဆုိတာ
မသိတဲ့လူ သိပ္မရွိပါဘူး၊ ပအုိ၀္းေဘာလံုးပြဲ က်င္းပတဲ့ ေက်းရြာပါ။
အဲဒီရြာမွာလည္း မြတ္ဆလင္ကုလားတစ္ေယာက္ကို အဲဒီရြာ (P.N.0)လူႀကီးေတြက လက္ခံထားလုိ႔ ဆုိင္ႀကီးဖြင့္ၿပီး ႀကီးပြားေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ရြာသူ/သားေတြလည္း အဲဒီကုလားဆုိင္ကို ေတာ္ေတာ္အားေပးၾကတယ္။
ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္တုိင္းရင္းသားေတြကို
ေျမေတြဘာေတြ သိပ္မေရာင္းပဲနဲ႔ အျမတ္မ်ားမ်ား ေစ်းပုိရတဲ့ တရုတ္ကုလားေတြဆီမွာ ေရာင္းခ်ၾကတာမို႔လုိ႔ မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ ေရာက္ရွိေနၾကတာျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ေနလုိ႔ မရေတာ့ဘူး၊
ပအုိ၀္းေတြ ဘာမွမသိဘူး၊ ဒုိ႔လိမ္သလို ပအုိ၀္းေတြ ယံုၾကည္ၾကတယ္ဆုိတဲ့
အထင္ေသးတဲ့အျမင္ေတြ ကုလားမွာ ရွိေနၾကတယ္။
ပအို၀္းေတြ သေဘာေကာင္းၿပီး ရုိးအတာကို
အသံုးခ်တဲ့အေနနဲ႔ စီးပြားေရးေတြလာလုပ္၊
ပအုိ၀္းမေတြ ယူေနတာကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါၿပီ။

ရွမ္းျပည္အတြင္း ပအို၀္းတုိင္းရင္းသူသာမက
တျခားတုိင္းရင္းသူေတြကုိလည္း လက္ထပ္ယူေနၾကတာကို
ေတြ႕ျမင္ေနၾကရတယ္။
ကုလားေတြ ေျခကုပ္ယူထားရင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအျဖစ္မ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ ကုလားေတြကုိ လက္မခံဖုိ႔၊
ေစ်းပိုေပးလည္း ေျမေတြကို မေရာင္းေပးဖို႔၊
သူတို႔ေစ်းေရာင္းရင္ အေျပာဘယ္လုိခ်ဳိခ်ဳိ လံုး၀ မ၀ယ္ယူဖို႔
အထူးလုိအပ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ကုလားနဲ႔ လံုး၀ မပတ္သက္တာ
အေကာင္းဆံုးပဲျဖစ္တယ္။ သနားတဲ့အထဲမွာ
ကုလားကို လံုး၀ မသနားတာ စိတ္အခ်ရဆံုးပဲ။

သိသင့္သေလာက္လည္း သိထားၾကၿပီ။
ဒီအေျခအေနအရဆုိရင္ ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး၊
မြတ္ဆလင္ကုလားေတြ တစ္ေယာက္ကေန ႏွစ္ေယာက္၊
တစ္အိမ္ကေန ႏွစ္အိမ္၊ တစ္ရြာကေန ႏွစ္ရြာစသျဖင့္
ပအုိ၀္းေဒသမွာ နယ္ခ်ဲ႕လာမွာကေတာ့ က်ိန္းေသေနပါၿပီ။

လက္လွမ္းမီရာ အမ်ားဆံုးေတြ႕တာကေတာ့
ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္က ဘန္းယဥ္၊ ေနာင္မြန္(ေနာင္ဗြဥ္)၊
တီက်စ္၊ ပင္ေလာင္း၊ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ေပၚဘက္မွာ
ကုလားေတြကို အေတြ႕မ်ားပါတယ္။

ကုလားမ်ားရဲ႕အႏၱရာယ္က ေရႊပအုိ၀္းမ်ားကို လက္ယပ္ဖိတ္ေခၚေနၿပီျဖစ္တယ္။
ကုလားဆုိရင္ လံုး၀လက္မထပ္၊ အမ်ဳိးကို သိပ္ေစာင့္စည္းလြန္းတဲ့
ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြေတာင္မွ မြတ္ဆလင္ကုလားရဲ႕
ရန္ကို မခံႏိုင္ရွာဘူး၊ အဆံုးရွဳံးႀကီးမားစြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတယ္၊
ေရႊပအုိ၀္းမ်ားဆုိရင္ ဘယ္လုိလုပ္မွာလဲ။
တဖက္သားအေပၚ သေဘာေကာင္းလြန္း၊ အားနာလြန္း၊ သနားလြန္းတာနဲ႔ ကုလားရဲ႕ျမဴဆြယ္မႈေအာက္မွာ ခံရဖုိ႔ကိန္းရွိႏိုင္ပါတယ္။

မြတ္ဆလင္ (၇၈၆)ကုလားေတြကုိ ေရႊပအုိ၀္းမ်ား သတိ၀ိရိယနဲ႔
ေစာင့္ၾကည့္ေနဖုိ႔ သင့္ေနပါၿပီ။
တစ္ရြာနဲ႔ တစ္ရြာ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး၊ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပညာေပးဗဟုသုတလုပ္ငန္းေတြလည္း
အရွိန္အဟုန္လုပ္ဖုိ႔ သင့္ေနပါၿပီ။
အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ လူမ်ဳိးႏြယ္မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေစာင့္စည္းတတ္ၾကဖုိ႔ အဓိကထား ေဟာၾကားျပသေပးရမွာျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြဖြင့္ၿပီး
လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးထဲေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ခ်သြန္သင္ေပးရမွာျဖစ္တယ္။
ရပ္ရြာဦးေခါင္း ေထရ္ရွင္ေလာင္းမ်ားဘက္လည္း ကိုယ့္ဒကာေတြအေပၚ
ၾသဇာသက္ေရာက္တာမုိ႔လို႔ မ်ားမ်ား ေဟာေျပာေပးမွ ေတာ္ကာက်မွာျဖစ္တယ္။

အခုလုိ ကုိယ့္ဖက္က ခံရတဲ့အေၾကာင္းကို တင္ျပတာဟာ
ကုလားကို မုန္းတီးရန္ရွာတာလည္း မဟုတ္သလုိ
ကုိယ့္လူမ်ဳိးကိုလည္း အထင္ေသးတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မြတ္ဆလင္ဦးေရ မတုိးပြားေအာင္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ မြတ္ဆလင္ကုလားနဲ႔ လက္မထပ္ရ
စတဲ့ဥပေဒနဲ႔ ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ ထုတ္ျပန္ထားတာမ်ဳိး မရွိသေရြ႕
ကုလားေတြရန္ကုိ အၿမဲတေစ စုိးရိမ္ေနရမွာပါ။

လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ အတူယွဥ္တြဲေနႏိုင္ဖို႔ဆုိတာ
မြတ္ဆလင္ကုလားကို မ်က္ႏွာသာအခြင့္အေရးေပးသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာ ၾကားေကာင္းေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနတာျဖစ္တယ္။
ဘာမွ ဂရုစို္က္ေနဖို႔မလုိဘူး။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ႏိုင္ငံ့လံုၿခံဳေရးကိုပဲ ထည့္တြက္ရမွာျဖစ္တယ္။
ကုိယ့္လူမ်ဳိးတုိင္းရင္းသားေတြ ဒုကၡေရာက္ရင္
ဘယ္သူမွ လာကယ္မွမဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ေရွာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ကုိယ့္ဗုဒၶဘာသာ ပအုိ၀္းမ်ဳိးႏြယ္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ကိုယ့္လူမ်ဳိးကပဲ ျပန္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွာျဖစ္တယ္။

မြတ္ဆလင္ကုလားရန္ကေန ကာကြယ္ဖို႔အတြက္
ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ႏိုးၾကားတက္ၾကြစြာ
ကာကြယ္လႈပ္ရွားမွ ရေတာ့မွာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေရႊပအို၀္းမ်ား အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိသလုိ၊
သတိ၀ီရိယနဲ႔ ေနထုိင္ၾကဖို႔ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

0 comments:

good luck

Ads 468x60px

r
ခြန္မို႔ေလာင္း မွၾကိဳဆိုပ္၏

Featured Posts