AD-
1044-1077 ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၄၀၆-၄၃၉) ပုဂံမင္း ၅၅-ဆက္တြင္၊ ပထမ
ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ တည္ေထာင္ေသာ အေနာ္ရထာမင္း နန္းတက္ ေလသည္။ ထုိအေနာ္ရထာ
မင္းလက္ထက္တြင္ လူစြမ္းေကာင္း မ်ား ေပၚေပါက္ ခဲ့သည္။ ပထမ ၄-ဦးမွာ
က်န္စစ္သား၊ ငေထြရူး၊ ငလုံးလက္ဖယ္၊ ေညာင္ဦးဖီး တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္ ငေထြရူး-
ျမင္းမူအရပ္သား ထန္းတက္သမားျဖစ္သည္။
ထန္းပင္ အပင္ တေထါင္ကုိ တက္ခါဆင္း ခါလွီးသည္မွာ တနံနက္အခ်ိန္မွီ ၿပီးေသာသူ ျဖစ္သည္ဆုိပါသည္။
ငလုံးလက္ဖယ္- ပုပၸါးအရပ္သား၊ ႏြားအရွဥ္း သံုးဆယ္ကုိ ထြန္၌တပ္၍ ထြန္ေရးမွန္ေအာင္၊ တက္ခ်ည္ ဆင္းခ်ည္၊ အႏွံ႔ထြန္ ႏုိင္ေသာသူ ဟုဆုိပါသည္။
ေညာင္ဦးဖီး- ေညာင္ဦးအရပ္သား ေညာင္ဦးကမ္းပါးက ေျပးဆင္း၍ ဧရာ၀တီ
တဖက္ကမ္းသုိ႔ လက္ပစ္ကူးသည္၊ ေနာက္ဖက္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ေသာ္ ေျခမေထာက္ခဲ့ဘဲ
ျပန္၍ ကူးလာႏုိင္သည့္ အျပင္ ကမ္းထိပ္ သုိ႔ေျပးတက္ ႏုိင္ေသးဟု ဆုိပါသည္။
ထုိ ၄-ဦးအျပင္ ေနာက္ထပ္ ဗ်တၱ၊ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး ေရႊဖ်ဥ္းငယ္တုိ႔
လည္းရွိၾကေသး၏။ ထုိစဥ္ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ မတုိင္မွီ ပုံဂံျပည္၌ မိရုိးဖလာနတ္၊
နဂါး၊ အရည္းႀကီး တုိ႔ကို ကုိးကြယ္ကုန္ေလသည္၊ ထုိအရည္းႀကီး မ်ားသည္
ထိမ္းျမားမဂၤလာ ျပဳလုပ္ၾကလွ်င္ သူတုိ႔သမီးကုိ ေရွးဦးစြာ အရည္းႀကီးတုိ႔
ေက်ာင္းသုိ႔ ပုိ႔ရေသာ ထုံးစံ ျဖစ္တည္ေနသည္။
ထုိထုံးစံကုိ ပန္းဦးလႊတ္ သည္ဟုေခၚသည္။ ထုိထုံးစံကုိ မလုိက္နာေသာ္
မင္းဒဏ္ခံၾကရ၏၊ ထုိသုိ႔ ရွိစဥ္ သထုံျပည္မွ ရွင္အရဟံမည္ေသာ ရဟန္းေကာင္း
ရဟန္းျမတ္ တပါးသည္။ ပုဂံသုိ႔ေရာက္ရွိလာ၍ မင္းအေနာ္ရလည္း ၾကည္ညုိ-
ဆည္းကပ္သည္ ႏွင့္ စင္ၾကယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ အယူမွန္ကုိ သိရေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၄၁၉- (AD-1057) ခုႏွစ္တြင္ အရွင္အရဟံ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ သထုံျပည္၌
ပိဋကတ္ေတာ္ မ်ားရွိေၾကာင္း ၾကားသိရေသာ လက္ေဆင္ ပ႑ာႏွင့္ေတာင္းေစရာ သထုံ-
မႏူဟာမင္းက အရုိင္းတုိ႔ႏွင့္ အရာေလာဟုဆုိ၍ မေပးဘဲေနေလ၏ ထုိအခါမွ စစ္သည္
ဗုိလ္ပါႏွင့္ခ်ီ၍ သထုံကုိ တုိက္ခုိက္ေလသည္။
ထုိသုိ႔တုိက္စဥ္ ကက်န္စစ္သား စေသာ လူစြမ္းေကာင္း မ်ားတြင္ ဗ်တၱလည္း
ပါလာေလသည္။ ထုိစဥ္ သထုံျပည္၌ ဗ်တၱ၏အကုိ---ဗ်တ္၀ိ၏ အေပါင္အလက္တုိ႔ကုိ
ေဆးစီရင္၍ ျမဳပ္ႏွံထားသည္ ႏွင့္ ၿမဳိ႕ရုိးကုိမ၀င္ႏုိင္ရွိရာ၊ ဗ်တၱက မရီးကုိ
ေျမးျမန္း၍- ျမဳပ္ထားရာကုိ သိရွိ-ေဖၚယူပစ္ေလမွ ၀င္ႏုိင္ၾကေလသည္။
ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ "တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္၍
စုစည္းျခင္းသည္ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္ ခံရေသာအမ်ိဳးသာတုိ႔၏၊ အမ်ဳိးသား
ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ ခြင့္ကုိ ဖ်က္ဆီးလုိက္ၿပီး
၎အမ်ဳိးသားတုိ႕၏ ဆႏၵႏွင့္ဆန္႕က်င္၍ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္ခံရေသာ အမ်ဳိးသား
ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ဖ်က္ဆီးသိမ္းသြင္းၿပီး၊ ၎ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ နယ္နိမိတ္ကုိ
စစ္ႏုိင္ငံေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ ဧရိယာႏွင့္ ပူးေပါင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ "
အဆုိပါ
သေဘာတရားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ျမန္မာ့သမုိင္းကုိ ေလ့လာလွ်င္
ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ ျမန္မာပေဒသရာဇ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ စုစည္းရာတြင္
တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္ၿပီး နယ္နိမိတ္ျခင္း၊ ပူးေပါင္းျခင္း ျဖစ္သည္။
စုစည္းညီၫြတ္မႈ
အစစ္အမွန္မွာ ဆႏၵအရသာ ပူးေပါင္းၿပီး လူမ်ဳိးတမ်ဳိး၏
ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ ျဖစ္ေသာ မိမိတုိ႕လူမ်ဳိးအတြက္ ႏုိင္ငံေရး၊
စည္း႐ုံးေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ မိမိတုိ႕လူမ်ဳိး၏
ဆႏၵအရ တျခားအမ်ဳိးသားတုိ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ မထိခုိက္ေစဘဲ
လုပ္ေဆာင္ခြင့္႐ွိရမည္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပေဒေခတ္သရာဇ္တြင္ ထုိသုိ႕
စုစည္းျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ွိ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း
စိတ္ဝမ္းကြဲျပားကာ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈမ်ား ေခတ္သမုိင္း အဆက္ဆက္တြင္
ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာတုိ႔ေအာင္ႏုိင္ ၾကေသာအခါ မႏူဟာမင္းႏွင့္ တကြ ပိဋကတ္ေတာ္ တုိ႔ကုိ၎၊
ႏႈတ္မႈ-လက္မႈ -ပညာသည္ တုိ႔ကို၎၊ ထုိသုိ႔ တုိက္ခုိက္ ေဆာင္ယူခဲ့ေလသည္။
ဤသုိ႔သထုံမွ ဗုဒၶဘာသာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ေရာက္လာသည္ ကစ၍ ပုုဂံျပည္တြင္
အရည္ႀကီး တုိ႔သာသနာ ေမွးမိန္ သြား၍ ဗုဒၶသာသနာေတာ္- တည္ၿမဲ-
ႀကီးပြားေလေတာ့သည္။
အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္ သထံုျပည္ကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ႔ကာ ပိဋကတ္သံုးပံုႏွင့္
မြန္စာေပတို႔ကို သထံုျပည္မွ ပုဂံၿပည္သို႔ သယ္ေဆာင္လာခဲ့ ေသာ္လည္း
ျမန္မာဘာသာကို မြန္အကၡရာ ျဖင့္ေရးသားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္အျပင္
ထိုအခ်ိန္ထိ ျမန္မာစာကို ဖန္တီးႏုုိင္ ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိေသးေပ။
အေနာ္ရထာမင္းကိုယ္တိုင္ ေရးထိုးခဲသည္ဆုုိသာ္ အုတ္ခြက္စာတို႔မွာ
ပါဋိဘာသာကို မြန္အကၡရာ ျဖင့္ေသာ္၄င္း၊ နာဂရိအကၡရာ ျဖင့္ေသာ္၄င္း ေရးသားထား
သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ျမန္မာတို႔သည္ မြန္အကၡရာႏွင္႔ ျမန္မာစာကိုလည္း တီထြင္ဖန္တီးရန္
အားထုတ္ႀကိဳးစားေနမည္ မွာအလြဲပင္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ေအာင္ျမင္မွဳ႕ မရေသးေပ။
အေနာ္ရထာမင္းႏွင့္ ေစာလူးမင္းလက္ထက္တြင္ ပါဋိဘာသာကို သာနာဂရိအကၡရာ
၊မြန္အကၡရာျဖင့္ တိုတိုေတာင္းေတာင္းပင္ ေရးသားမွတ္တမ္း
တင္ခဲ့ၾကသည္ကုုိေတြ႔ရသည္။ ျမန္မာစကားကို စာျဖင့္ေရးသား ခဲ့သည္မွာ ခရစ္ႏွစ္
၁၁-ရာစုဦးက ပင္ျဖစ္သည္။ ေစာလူးမင္းလက္ထက္ ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ရေသာ
ေက်ာက္စာမွာ ပါဋိဘာသာကို မြန္အကၡရာျဖင့္ ေရးထိုးထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ျမန္မာ အကၡရာ ႏွင့္ ျမန္မာစာ အေရးအသားေပၚေပါက္ျဖစ္ထြန္းလာပံု ကို
စူးစမ္းေလ့လာၾကေသာ သုေတသီ အားလံုးက ျမန္မာ အကၡရာ မ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမွီ
BC – 500 မွ AD- 300 ေက်ာ္အထိ India မွာ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ျဗာဟီၼ အေရးအသား
ကေနျမစ္ဖ်ားခံခဲ့သည္ဟု လက္ခံၾကသည္။ အေစာဆံုးျမန္မာစာ အေရးအသားကို ပုဂံေခတ္
AD-11-12 ရာစု မွာေတြ႔ရွိရၿပီး ရာဇကုမာ ေက်ာက္စာ ေရးထိုးခဲ့ခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
အေနာ္ရထာမင္းသည္ အေမႏူဟာဘုရင္ အားသုဝဏၰဘူမိမွ ဖမ္းဆီး၍ ပုဂံသုိ႕
ယူေဆာင္အက်ဥ္းခ်ထားသည္။ ၎ႏွင့္အတူ မြန္ရဟန္းေတာ္မ်ား၊
မြန္ဗိသုကာမ်ား၊ မြန္စာေပပုရပုိဒ္မ်ားကုိ ယူေဆာင္သြားသည္။ ေက်းကြၽန္အျဖစ္
မြန္အမ်ိဳးသားမ်ားစြာ တို႕ကုိလည္း ဖမ္းဆီးသြားသည္။
မႏူဟာမင္းႀကီး တည္ထားခဲ့ မႏူဟာဘုရား
မႏူဟာဘုရားကုိ ပုဂံေရာက္ သထုံမင္း မႏူဟာမင္း (မကုတ) တည္ခဲ့ေသာ
ဘုရားျဖစ္သည္။ ျမင္းကပါ အရပ္တြင္တည္ထားသည္။ ဘုရားဂူအတြင္း၌ ေရွ ႔ဘက္တြင္
ထုိင္ေတာ္မူ ဆင္းတုေတာ္ႀကီး ၃ ဆူႏွင့္ အေနာက္ဘက္တြင္ ေလ်ာင္းေတာ္မူ
ဆင္းတုေတာ္ႀကီး တစ္ဆူ ရွိသည္။ ယင္းဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ အလြန္တရာ ႀကီးမား
ေတာ္မူၾကသည္ ျဖစ္၍ ဂူအတြင္း ေနရာ အျပည့္ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ မလွဳပ္သာ မွည့္သာသည့္ပမာ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း
ျဖစ္ေနသည္။ မႏူဟာဘုရားအတြင္း၌ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားသာလွ်င္ ႀကီးမားသည္ မဟုတ္
ေရွ ႔ မ်က္ႏွာစာရွိ သပိတ္မွာလည္း ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လုိက္ဖက္ေအာင္ပင္
ႀကီးမားလွေပသည္။
သမိုင္းအရ မႏူဟာမင္းသည္ ပုဂံတြင္ေနထိုင္ရာမွ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္လိုသည္
ရွိသျဖင့္ ဘုရားတစ္ဆူတည္ရန္ အေနာ္ရထားအား ခြင့္ေတာင္းသည္။ အေနာ္ရထာမင္းက
လိႈက္လိႈက္လဲလဲ ခြင့္ျပဳသျဖင့္ မိမိလက္တြင္ ၀တ္ေသာနန္းစဥ္လက္စြပ္ကို
ပုဂံသူေဌးတစ္ဦးအား ေရာင္းခ်ကာ ဘုရားကိုတည္သည္ဟု သိရသည္။
မႏူဟာမင္းႀကီးသည္ ဘုန္းတန္ခိုုး အာႏုေဘာႀကီး၍ စကားေျပာေသာ အခါ ခံတြင္းက
စက္ေျပာင္ေျပာင္ အေရာင္ထြက္ တတ္၏ အေနာ္ရထာသည္ စုိးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ႈ
မႏူဟာမင္း ဘုန္းႏွိမ့္ ေစရန္ဟု ဆြမ္းေတာ္တင္ ပုိ႔ကုိေစ၏။ မႏူဟာမင္း စားမိ၍
ဘုန္းတန္ခုိး ျပယ္ေလေသာ၊ စိတ္လက္ညဳိး ႏြမ္းသည္ႏွင့္ မိမိ၏ လက္စြပ္
ကုိေရာင္းၿပီး ဘုရားတည္ေလသည္။ ယခုတုိင္ မႏူဟာဘုရား ဟုရွိ၏ " ျဖစ္ေလရာ ဘ၀၌
သူတပါး၏ ႏုိင္ျခင္းတုိ႔ မခံရပါလုိ၏ ဟုဆုေတာင္း ခဲ့ေလသည္။ " ေနာက္မၾကာမီ
မႏူဟာမင္း ႏွင့္မိဖုရား သားသမီၼး တုိ႔ကုိပါ အေနာ္ရထာက ေရႊစည္းခုံဘုရားသုိ႔
ဘုရားကၽြန္ အျဖစ္ျဖင့္ လူေလသည္ဟုုဆုုိသည္။
အေနာ္ရထာသည္၊ ထုိကဲ့သုိ႔ သာသနာေရးကုုိ ဗန္းျပကာ အျခားတုုိင္းျပည္မ်ားကုုိ
၀င္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ တုုိက္ခုုိက္ရန္ စိတ္အားအလြန္ စိတ္အား တက္ၾကြလာၿပီးလွ်င္
ရခုိင္ျပည္ရွိ မဟာ မုနိရုပ္ပြါးေတာ္ ကုိလည္းပင့္ ယူရန္ သြားေရာက္ေသးသည္
သုိ႔ေသာ္လည္း အထမေျမာက္ မယူႏုိင္ ျဖစ္ေလသည္။
တဖန္ ေအဒီ ၁၀၅၈ မွာ ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ ရထာမင္းဟာ ဂႏၶာလရာဇ္ (ယခုုတ႐ုတ္)
ျပည္၌ စြယ္ေတာ္ ျမတ္တစ္ဆူကို မိမိတိုင္းျပည္သို႔ ပင့္ယူေတာ္မူရန္
အႀကံျဖစ္ခဲ့သည္။ က်န္စစ္သား စေသာ လူစြမ္းေကာင္း ေလးဦးႏွင့္ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး၊
ေရႊဖ်ဥ္းငယ္ တုိ႔လည္းပါ၍ စြယ္ေတာ္ျမတ္အား မိမိတိုင္းျပည္သို႔
ပင့္ယူေတာ္မူရန္ အႀကံျဖစ္ခဲ့သည္။
ထုုိ႔ေၾကာင့္စစ္သည္
အလုံးအရင္းႏွင့္ အတူ နန္ေခ်ာက္ျပည္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ တာလီ အထိခ်ီတက္ခဲ့သည္။
နန္ေခ်ာက္ဘုရင္ ဥတည္ဘြား သည္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္တံခါးကို အလုံပိတ္၍ အျပင္းအထန္
ခုခံခဲ့ရသည္။
ေနာက္ဆုုံး အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးက " အေဆြေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္သို႔ လာေရာက္
ရျခင္းမွာ ေလာကီစည္းစိမ္ကို အလိုရွိ၍မဟုတ္ပါ။ ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့
စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရန္ လာေရာက္ေတာင္းခံ ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္ဟု
မိန္႔ရာ" ဘုရင္ ဥတည္ဘြားက စြယ္ေတာ္ျမတ္က ကိန္းဝပ္ေတာ္မူလိုေသာ္
ပင့္ေတာ္မူနိုင္ခဲ့သည္ ဟုဆိုသည္။
အေနာ္ရထာမင္းလည္း ရတနာပန္း ေတာင္းကို ဦးေခါင္းတြင္ရြက္၍ သက္ဆင္း ေတာ္မူရန္
အဖန္ဖန္ေတာင္းပန္ ခယေသာ္လည္း စြယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ေကာင္းကင္မွ
ဆင္းသက္ေတာ္မမူသျဖင့္ မ်ားစြာေၾကကြဲ ဝမ္းနည္းခဲ့ရသည္။ သိၾကားမင္းလည္း
အေနာ္ရထာမင္းႀကီး စိတ္သက္သာရာရေစရန္ ကိုယ္ထင္ျပ၍ ဤစြယ္ေတာ္ျမတ္ကို
မင္းႀကီးအား ကိုးကြယ္ေစဟု ဘုရားရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္မရွိခဲ့၊ သေရေခတၱရာ
ျပည္မွာရွိသည့္ သင္းက်စ္ေတာ္ ဓာတ္ကိုသာ သင္မင္းႀကီး ရလတၱံ့ဟုသာ
ဗ်ာဒိတ္ရွိသည္။ စြယ္ေတာ္ျမတ္မွာ ဂႏၶာ လရာဇ္တိုင္း၌ သာသနာ ၅,ဝဝဝ တိုင္ေအာင္
တည္ေစလိမ့္မည္ဟုဆိုကာ မင္းႀကီးအား သိၾကားမင္းက ျမဆင္းတုေတာ္ကို
ေပးအပ္ခဲ့သည္ဟုုဆုုိသည္။
မွတ္ခ်က္ - ျမန္မာ့သမုိင္း ပါေမာကၡ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက
ဘုရင္ေနာ္ရထာသည္ ယခုလက္ရွိ ျမန္မာနုိင္ငံဟုေခၚဆုိေသာ နယ္နမိ္တ္ အကုန္ထ
အုပ္စီးႏုိင္ခ်င္း မရွိေသးပါ တရုတ္ကုိ ရန္စရန္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ပါ
မိန္းေမာနယ္စပပ္ တုိ႔ေရာက္ရွိသည္မွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ တရုုပ္ျပည္ႀကီးထဲထိ
ေရာက္ရွိသည္မွာ ျဖစ္ႏုုိင္ေျခ မရွိဟုုဆုုိသည္။
အေနာ္ရထာမင္းႀကီးလည္း ျမဆင္းတု ေတာ္ကိုပင့္၍ ပုဂံသို႔ျပန္လာခဲ့ၿပီး အျပန္
ခရီးတြင္ မိုင္းေမာဝ္ျပည္ႀကီးသို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းႏွင့္
မိုင္းေမာဝ္ဘုုရင္ ခြန္ဟုုိမိန္း တို႔ေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး ႏွစ္ျပည္ေထာင္
ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမွုကို ခိုင္ၿမဲေစရန္ မိုင္းေမာဝ္ ဘုုရင္ ခြန္ဟုုိမိန္းက
သမီးေတာ္ေစာမြန္လွ ႏွင့္အတူ ေနွာက္လုုိက္ေႏွာက္ပါ မ်ားကိုပါ
ေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။
သွ်မ္းသမုိင္းအဆုိရ ေမ၀္ဘုုရင္ စဝ္ခြန္ဟိုမိန္းတြင္ သားသမီး အမႊာ ႏွစ္ေယာက္ရွိေလရာ သမီးေတာ္ႀကီး စဝ္မြန္လွ ရုုပ္ရည္ေခ်ာေမာ လွသူတေယာက္ျဖစ္သလုုိ အသက္ေတာ္၂၈ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး အပ်ဳိႀကီးဘ၀ျဖင့္ ဗုုၶဒၶဘာသာတရားကုုိ
လြန္စြာမွ ရုုိေသကုုိင္းရွဳိင္းသူ အျဖစ္ ေမ၀္နန္းတြင္းသာက ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ
သိၾက၍ ျပည္လူအမ်ား ေလးစား ျခင္းခ်စ္ ၾကည္ညိဳ ခဲ့ရတဲ့ မင္းသမီးေလးတပါး ပင္ျဖစ္သည္။ မင္းသားတာ္ ျဖစ္တဲဲ့ ေမာင္ေတာ္ စဝ္ေကာ္လ်န္း သည္လည္း တုုိက္ေရးခုုိက္ေရး ထက္ျမက္ေသာမင္း တပါးျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment