ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္သည္ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းမ်ားအေပၚတြင္ အျပစ္တင္ရန္
အခ်ိန္အခါမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ဒါမ်ိဳးလုပ္ရန္အစပထမတြင္
ကၽြႏ္ုပ္တို႕ စိုးရိမ္ေနတတ္ၾကပါသည္။ အေတြ႕အႀကံဳ ရလာသည့္အခါ
လြယ္ကူသြားပါလိမ့္မည္။ လက္ေအာက္ကို ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ား
ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားရျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ဆက္သြယ္ဆက္ဆံမႈ
အရည္အခ်င္းကို
စမ္းသပ္ခံရသည့္ သေဘာလည္းျဖစ္ပါသည္။
အႏႈတ္လကၡဏာေဆာင္ေသာ ရင့္သီးနစ္နာေစသည့္
သတင္းစကားတစ္ပုဒ္ကို စိတ္အားတက္ႀကြေစ၍ စြမ္းအားျမွင့္တင္ေပးႏိုင္ေသာ
အေျခအေနသို႕ ေရာက္ေအာင္ အသြင္ကူးေျပာင္းေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႕ေရြးခ်ယ္ေသာစကားလံု
းမ်ားႏွင့္ အသံေနအသံထားသည္
ေအာင္ျမင္မႈရရွိေရးအတြက္ ပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါသည္။ တံုးတိတိအသံထြက္ႏွင့္
စိတ္တိုေနသည့္ အျပဳအမႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ကိုယ္တိုင္ ဟာကြက္ရွိေနသည္ကို
ေဖာ္ျပေနပါသည္။ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ေဒါသစိတ္ကို
ေကာင္းစြာအာ႐ံုခံမိၾကၿပီး စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖင့္
ေၾကာက္႐ြံ႕ေနာက္တြန္႕ေနၾကပါလိမ္
့မည္။ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ကိုယ္တိုင္
ၾကြတ္ဆတ္မာေၾကာေနလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႕၏ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားသည္ အားလံုးအတြက္
ထိခိုက္နစ္နာေစပါလိမ့္မည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ကိုယ္တိုင္
ရွင္းလင္းေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ာ
းႏွင့္ပတ္သက္၍ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ
ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ စကားလံုးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ အျမဲတမ္း၊
တစ္သက္လံုးဘယ္ေတာ့မွ၊ အဆိုးဆံုး အစရွိသည့္ အလြန္အက်ဴးေဖာ္ျပရာက်သည့္
စကားလံုးမ်ားကို ေရွာင္ရွားပါ။ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းမ်ားကို ထြက္ေပါက္မရွိဘဲ
ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ျဖစ္ေစမည့္ အေျခအေနမ်ိဳးေရာက္ေအာင္ တြန္းမပို႕ပါႏွင့္။
လူတစ္ေယာက္တြင္ စာရိတၱခ်ိဳ႕တဲ့မႈႏွင့္တန္းတူသေ
ဘာထားမ်ိဳးကို ေဖာ္ျပရာေရာက္သည့္ ျပစ္တင္ႀကိမ္းေမာင္းေသာ စကားလံုးမ်ားကိုလည္း ေရွာင္ရွားသင့္သည္။ လူတစ္ေယာက္၏စြမ္းေဆာင္ရည္ႏွင့္
ပတ္သက္၍
ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ စကားလံုးမ်ားကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရာ၌ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳး၊
တန္ဖိုးထားမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ကို ဆန္႕က်င္လ်က္
တစ္ဆိတ္ကိုတစ္အိတ္လုုပ္ ခ်ဲ႕ကားသြားတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳရပါမည္။ သို႕ရာတြင္
လူတစ္ေယာက္၏ သိလြယ္ျမင္လြယ္ေသာ အျပဳအမူ၊ သို႕မဟုတ္
မ်က္ျမင္ေတြ႕ရွိရခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္
မ်ားသည္
အခိုင္အမာအေထာက္အထားမ်ားကို အေျခခံထားႏိုင္သျဖင့္
လက္ေအာက္၀န္ထမ္းမ်ားအဖို႕ ျငင္းဆိုရန္၊ သို႕မဟုတ္ အေျခအတင္ေျပာဆိုရန္
ခက္ခဲသြားေစပါလိမ့္မည္။
လူတစ္ေယာက္ကို
ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ မိမိကိုယ္ကို ဦးစြာေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ပါ။
ဒီလူဘာလုပ္ေနတာလဲဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ေျပာလိုသည့္စကားလံု
းသည္
ထိုသူ၏အျပဳအမူကို ဒက္ထိတိုးေစရမည္။ မၾကာခဏ ေႏွးေကြးတယ္၊ ေပါ့တယ္၊
လက္မခံႏိုင္ဘူးဟူေသာ စကားလံုးမ်ားသံုးေနလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္
တကယ့္ျဖစ္ရပ္ကို ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ လူတစ္ေယာက္၏ အျပဳအမူအေပၚ
မွန္းဆေျပာေနျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ အျပစ္တင္ရန္ တံဆိပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ေနျခင္းဟူ၍
သာ ထင္သြားပါလိမ့္မည္။
ဥပေဒသတစ္ရပ္အေနျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ကို ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္
တစ္ဦးခ်င္းသာ ေခၚေျပာပါ။ ၀န္ထမ္းမ်ားအား မိမိကိုယ္ကိုမလံုေတာ့သည့္အေျခအေ
နမ်ိဳးေရာက္သြားေစရန္
ကၽြႏ္ုပ္တို႕က မလို္လားၾကပါ။ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ မွတ္ခ်က္ျဖင့္
အစပ်ိဳးသင့္သည္။ ဒီလိုဆိုလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟူေသာသံုးႏႈန္းမ်ိဳးသံ
ုးသင့္ပါသည္။ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ဘယ္ေတာ့မွ အျပစ္မတင္ပါႏွင့္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ေ၀ဖန္ေျပာၾကားခ်က္
မ်ားသည္ ထိုသူအတြက္ တိုးတက္ေစရန္၊ သို႕မဟုတ္ ျပဳျပင္လာေစရန္ လိုအပ္ေသာအတိုင္းအတာအထိသာ ကန္႕သတ္ေျပာဆိုပါ။
စကားေျပာရာတြင္ ႐ိုးသားရွင္းလင္းမႈႏွင့္ ရႊင္လန္းေသာအမူအရာတို႕ျဖင့္ေျပာ
ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္
ကို
အေလးအနက္ထားလာေစရန္ ခီ်တံုခ်တံုမျဖစ္ပါေစႏွင့္၊ တင္းၾကပ္မထားပါႏွင့္၊
လႈပ္ရွားတက္ႀကြမႈမရွိေသာပံုစံ မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ ကၽြႏုု္ပ္တို႕၏စိတ္ထဲတြင္
အားမလိုအားမရျဖစ္မႈမ်ားႏွင့္ မ်ိဳသိပ္ထားရေသာအခ်က္မ်ား
ဖြင့္အန္ထုတ္လုိေသာအခ်ိန္သည္ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေသာ
အခ်ိန္ႏွင့္ ထပ္တူမျဖစ္ပါေစႏွင့္။ ေဒါသၾကီးေသာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္
မိမိတို႕၏စိတ္ကို ထိန္းေက်ာင္းထားႏိုင္ၿပီး ေအးခ်မ္းမႈရလာေသာအခါတြင္သာ
ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားျပဳလုပ္ပါ။
အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်က္ျဖစ္လာေစရန္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားလုိက္နာက်င့္သံ
ုးသင့္သည္။
(က)တိုက္႐ိုက္ေျပာပါ။ စိတ္မသက္မသာမျဖစ္ေစလိုၾကသည့္အတြ
က္
ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္မႈမ်ားကို ေရွာင္လႊဲလိုၾကပါသည္။ သုိ႕ရာတြင္
ေရွာင္ကြင္းေၿပာဆိုေနၿခင္းသည္ မခ်ိမဆန္႕ေ၀ဒနာကို တာရွည္ေစရံုသာရွိမည္။
ကၽြႏုပ္တို႕၏ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားသည္ ဗလံုးဗေထြး ရႈပ္ေထြးစြာေၿပာၿခင္းနွင္႕
အရိပ္အေယာင္ သေဘာ ေၿပာၿခင္းမ်ိဳးမွ လြတ္ကင္းေစလွ်က္ လိုရင္းတိုရွင္းသာ
ေၿပာရမည္။
(ခ) ကၽြႏုပ္တို႕၏ တာ၀န္ကို္ နားလည္ပါ။ ကၽြႏုပ္တို႕သည္
လက္ေအာက္၀န္ထမ္းမ်ား၏ တိုးတက္ေရးအတြက္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားၿဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာစြာ
နားလည္ထားၾကပါ။ “ မင္းတို႕အတြက္ ဒီထက္ပို လုပ္နိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္ကြာ”
သို႕မဟုတ္ “ မင္းတို႕ဟာ ဒီဆံုးရံႈးမႈအတြက္ တရားခံေတြ မဟုတ္ပါဘူး” ဟူေသာ
အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေစသည္႕ စကားမ်ိဳးကို ဖံုးကြယ္၍ ေ၀ဖန္ေၿပာၾကားနိုင္ရမည္။
( ဂ ) လက္ေအာက္၀န္ထမ္း၏ မိမိကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားမႈကို ေကာင္းမြန္ေအာင္
ၿပဳၿပင္ေပးပါ။ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းအား မ်က္နွာမၿပရဲ မၿဖစ္ရေစရန္ “ မင္းက
ဒါကေလးတစ္ခ်က္ သတိမထားမိလိုက္လို႕ ” “ မင္းဘယ္လိုစိတ္ကူးနဲ႕
ဒီလိုလုပ္လိုက္တာလည္း ဆိုတာ သိခ်င္လိုက္တာ ” ဟူေသာ စကားမ်ိဳးၿဖင္႕
ဆိုဆံုးမတတ္ပါေစ။
0 comments:
Post a Comment