October 28, 2012

PNO ႏွင့္ ပအုိ၀္းအမ်ိဳးသားတို႔ သိေစဖို႔

ေရးသားတင္ျပသူ - ခမ္းေဟာ္ခြန္ | ဇြန္လ ၁၅ ရက္၊ ၂၀၁၂ | ေတာင္ႀကီးတုိင္းမ္

ပအို၀္းအမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ PNOႏွင့္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာကို မထိခိုက္ေစလိုပါ။ ထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနသူတို႔ကိုလည္း မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေတာင္ႀကီးတိုင္းမ္တြင္ မၾကာေသးမီက ေဖာ္ျပထားေသာ ဗိုလ္မွဴး ခြန္လာ ဆိုသူ၏ စာကိုဖတ္ရၿပီး အမွန္တရားကို သိေစလိုေသာေၾကာင့္ ဤသတင္းေဆာင္းပါးကို ေရးသားရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤေဆာင္းပါးေၾကာင့္ PNO-၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ သြားခဲ့ေသာ္ အမွန္တရားအတြက္ နားလည္ခြင့္လြတ္ ပးၾကပါရန္ ပအို၀္း ျပည္သူမ်ားကို ႀကိဳတင္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ပအို၀္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕၊ ပအို၀္းလူဓမၼကထိက တရားေဟာဆရာ (ေမာ္) အဖြဲ႕၊ ပအို၀္းတိုင္းရင္းေဆးဆရာမ်ားအဖြဲ႕၊ ပအို၀္းဂီတ သုခုမ အႏုပညာအဖြဲ႕ဟူ၍ ပအို၀္းအဖြဲ႕အစည္း မ်ားစြာရွိရာတြင္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု၌ ပါ၀င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာ၀န္ခံလိုပါသည္။ နာမည္အရင္းကို အတိအက် မေဖာ္ျပႏုိင္သည္ကို အားလုံးက နားလည္မႈ ရွိလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ပါ၀င္ေနရသူ ျဖစ္၍ မတရားေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုလည္း မၾကာခဏဆိုသလို ႀကဳံေနရပါသည္။ ကိစၥခပ္မ်ားမ်ား၌ စကားနဲ ရန္စဲ ဆိုသည့္ အတိုင္း ႏႈတ္ပိတ္ေနခဲ့သည္က မ်ားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းလဲလာ ၿပီျဖစ္၍ ယခင္အတိုင္း ေနထိုင္၍ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀င္းယကိစၥကို အခ်ိန္ယူၿပီး ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ PNOရုံးတြင္လည္း တီးေခါက္စုံစမ္း ၾကည့္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ စုံစမ္းသိရခ်က္အရ ေျပာရလွ်င္ ေတာင္ႀကီးတိုင္းမ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ခြန္လာဆိုသူ၏ စာကို ပထမဆုံး ေျပာျပပါမည္။


ေတာင္ႀကီးတိုင္းမ္တြင္ ၂-၆-၂၀၁၂-ေန႔တြင္ စတင္ ေဖာ္ျပထားေသာ PNO မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦး၏ ေပးစာဆိုသည္မွာ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ဗိုလ္မွဴး ခြန္လာ၏ အရွိန္အ၀ါကို ခုတုံးလုပ္ၿပီး အလြဲသုံးစား သုံးလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထိုစာကို ဗိုလ္မွဴးခြန္လာ ကိုယ္တိုင္ေရးသည္ ဟူ၍ မယူဆပါ။ ထိုစာကိုေရးသူသည္ အမွန္တရားကို မသိသူ ျဖစ္ႏိုင္သလို တစ္ဘက္သတ္၏ စကားကိုသာ နားေယာင္ မိသူလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ၀င္းယကိစၥမွာ ခြန္လာဆိုသူ ေရးထားသကဲ့သို႔ မဟုတ္ပါ။ ​ပအို၀္းျပည္သူမ်ား သိရေစရန္ ကၽြန္ေတာ္၏ စုံးစမ္းခ်က္ႏွင့္ ရြာသားမ်ား ေျပာျပခ်က္အရ အေသးစိတ္ တင္ျပပါမည္။ သည္းခံၿပီး ဖတ္ေပးေစလိုပါသည္။

ထိုစာကိုေရးသူသည္ လူႀကီးလူေကာင္းမွန္လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔ လိမ္ညာမေရးသင့္ပါ။ ဆင္ေသကို ဆိတ္သားေရျဖင့္ ဖုံးရန္ႀကိဳးစားေနသည္မွာ ရယ္စရာေကာင္းလွပါသည္။ အျဖစ္မွန္ကို မသိဘဲ ထိုကဲ့သို႔ လိမ္ညာေရးဝံ့သည္ကို ထိုပုဂၢိဳလ္အစား ပအို၀္းတေယာက္အေနျဖင့္ အင္မတန္ ရွက္မိပါသည္။ ထိုသူ၏ ေရးသားခ်က္တြင္ အမွန္တရား တစ္ခုသာ ပါရွိပါသည္။ ၎မွာ ၀င္းယရြာသည္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား လည္ပတ္ခြင့္ရွိေသာ အိမ္ေျခ (၅၀၀)ခန္႔ ရွိသည့္ စံျပရြာႀကီး ျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္၏။ အျခားေဖာ္ျပ ခ်က္မ်ားမွာ အားလုံး အလိမ္အညာခ်ည္းသာ ျဖစ္ၿပီး ကေလးကလား ဆန္လြန္းလွေၾကာင္း ၀င္းယရြာ အနီးနားျဖစ္ေသာ (၀ါလရြာ၊ နားရီးရြာ၊ ဟံဖို႔ရြာ၊ ဟံဆီးရြာ၊) ေက်းရြာ မ်ားတြင္ စုံစမ္းႏိုင္ပါသည္။ ထိုမွ်မက ပအို၀္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕ ပအို၀္း တိုင္းရင္းေဆးဆရာမ်ားအဖြဲ႕တို႔မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုလည္း ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။

ခြန္လာေျပာသကဲ့သို႔ ဦးၾသဘာသ ေျမေရာင္းစားသည္ ဆိုေသာစကားမွာ လုံး၀ မွန္ကန္မႈ မရွိပါ။ ေတာင္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္တလုံးၾကီးၿမိဳ႕နယ္ ေျမစာရင္းဌာနတို႔၌ သြားေရာက္ စုံစမ္းႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာက္တလုံးၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး စေသာ ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တို႔ အထံ၌လည္း ေမးျမန္းႏိုင္သည္။ (ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တို႔ကလည္း အမွန္အတိုင္း ေျပာဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။)

ေျမကိစၥကို အေသးစိတ္ေျပာရလွ်င္ ဤသို႔ျဖစ္၏။ ဦးၾသဘာသအေနျဖင့္ ေက်းရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ႏွင့္ တန္းေက်ာင္းရန္ပုံေငြ ရရွိေရးအတြက္ ေျမကြက္သစ္ ေဖာ္ထုတ္မႈ ကို (ရြာသစ္တည္ေဆာက္ျခင္း စီမံကိန္းကို) ၂၀၁၁-ခုႏွစ္တြင္ ၀င္းယ(၄)ေလးရြာဒကာ သေဘာတူ ျပဳလုပ္ဖူးပါသည္။ ထိုေျမသည္ ေတာင္ႀကီးတိုင္းတြင္ ေမလ-၂၉-ရက္ေန႔က ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဘုရား၀တၱကေျမ အနည္းငယ္ပါရွိၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ မည္သူမွ် မပိုင္ ေသာ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ပါရွိသြားသည္ကို ေဒသအေခၚ-ခမ္းေဗြးဆိုသူက တားျမစ္ ကန္႔ကြက္ေသာေၾကာင့္ ေျမလြတ္ေျမရုိင္းမွအစ လုပ္ငန္း အားလုံးကို လုံး၀ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါသည္။ ေထာက္ျပစရာရွိသည္မွာ ရပ္ရြာေဒသ တိုးတက္ေရး အတြက္ ဦးတည္ျပဳလုပ္ေသာ ဦးၾသဘာသကိုမူ တားျမစ္ၿပီး ဘုရား ၀တၱကေျမ အမည္ခံ၍ ထိုေျမ၌ သားသတ္ရုံဖြင့္လွစ္ၿပီး ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ရွာေနသည္ ကိုမူ တာ၀န္ရွိသူတို႔က ပုဂၢိဳလ္ေရး ရင္းႏွီးမႈအရ တားျမစ္မႈ မရွိေပ။ သုံးရြာပိုင္ ဘုရား ၀တၱကေျမတြင္ သားသတ္ရုံ-၂-ရုံ ရွိပါသည္။ (ဓာတ္ပုံပါ ပူးတြဲတင္ျပပါသည္။)

ဦးၾသဘာသ ရြာသစ္တည္ေဆာက္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လမ္းမေဘး တေလွ်ာက္ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းတို႔၌ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားမ်ား က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ မျဖစ္ရေအာင္ ႀကိဳတင္တားဆီးသည့္ အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးၾသဘာသ၏ လုပ္ငန္းစဥ္ကိုမူ တားဆီးပိတ္ပင္ၿပီး ဘုရား၀တၱက ေျမေပၚရွိ သားသတ္ရုံကိုမူ တားျမစ္ျခင္း မရွိသည္မွာ ေဒသခံမ်ား အတြက္ မေက်နပ္ စရာ ျဖစ္ေနပါသည္။

ထိုသားသတ္ရုံတို႔ကို မည္သူခြင့္ျပဳထားသနည္း၊ အခြန္ အခတို႔ကို မည္သူေတြက ရရွိေနသနည္း။ ၂၉-၅-၂၀၁၂-ေန႔က ေတာင္ႀကီးတိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔ ခမ္းေဗြး ဆိုသူႏွင့္ ပုံေဆြပင္ဘုန္းႀကီး ဦးအာနႏၵာတို႔က ရရွိသည္ဟု ဆိုင္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သားသတ္ရုံ-၂-ရုံလုံးက ပုံေဆြပင္ဘုန္းႀကီး ထိန္းသိမ္းရေသာ နယ္ေျမအပိုင္းတြင္ ျပဳလုပ္ထား ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဦးၾသဘာသ၏ အစီအစဥ္အတိုင္း ရြာသစ္ေပၚေပါက္လာလွ်င္ သားသတ္ရုံမ်ား ေပ်ာက္သြားမည္ကို ပုံေဆြပင္ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ခမ္းေဗြးတို႔က မလိုလားပါ။ မလိုလားျခင္းအေၾကာင္းက သားသတ္ရုံမွ အခြန္အခတို႔ကို မရရွိေတာ့မွာကို စိုးရိမ္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၉-၅-၂၀၁၂-ေန႔တြင္ ေတာင္ႀကီးတိုင္း၌ ထိုအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပလိုက္ေသာေၾကာင့္ ခုဆိုလွ်င္ သားသတ္ရုံသမား တို႔ကိုလည္း သူတပါးေမးလာလွ်င္ အမွန္အတိုင္း မေျဖဖို႔ ႏႈတ္ပိတ္ၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သားသတ္ ရုံကား ခုထိရွိေနပါေသးသည္။

ဦးၾသဘာသ၏ ေျမသစ္(ရြာသစ္တည္ေဆာက္ေရး)ေဖာ္ထုတ္ေရး အစီအစဥ္ကို ဆက္ေျပာပါမည္။ ထိုေျမကို ေလးရြာဒကာ သေဘာတူ ျပဳလုပ္ၿပီး လအတန္ၾကာမွ ပုံေဆြပင္ဘုန္းၾကီး ဦးအာနႏၵာ၏ လွည့္ကြက္ေၾကာင့္ (စာခ်ဳပ္ကို လိမ္ညာတင္လိုက္ ျခင္းေၾကာင့္) သူတပါးတို႔၏ လက္ကိုင္တုတ္ျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္(၇)ေယာက္တို႔က ေလးရြာ သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးထားမႈကို ျပန္လည္ ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ေျမေစ်း အလြန္ျမင့္မားစြာ ထိုးတက္ေနေသာ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။ ထိုေျမကို မတရားလိုခ်င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တဦးဦး၏ ပေယာဂပါ၀င္ေနသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ရြာသစ္ တည္ေဆာက္မႈစီမံကိန္း စတင္ေဖာ္ေဆာင္စဥ္က ေျမေစ်း မယ္မယ္ရရ မရွိေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။

ပုဂၢိဳလ္ (၇) ဦးတို႔သည္ ေလးရြာသေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးထားမႈကို ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္သည့္အျပင္ ဦးၾသဘာသကိုလည္း ေရွ႕တြင္တမ်ိဳး ကြယ္ရာတြင္တမ်ိဳး ဆဲေရးပုတ္ခတ္ သိကၡာခ် ေျပာဆိုၾကေသးသည္ဟု ၾကားသိရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျခားရြာသားတို႔က ထို(၇)ဦးတို႔၏ ေလးရြာသေဘာတူထားမႈကို ဖ်က္ဆီး သည္ဟူေသာ အခ်က္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဦးၾသဘာသကို ဆဲေရး ပုတ္ခတ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၀င္းယဒုံတန္-၀င္းယရြာႀကီး အပိုင္းတြင္ သုံးရြာႏွင့္ သေဘာတူေသာ အုပ္စု (မလိုသူတို႔က ဘုန္းႀကီးကို ေထာက္ခံေသာ အုပ္စုဟု သမုတ္ၾကပါသည္။) သုံးရြာႏွင့္ သေဘာမတူေသာအုပ္စု (ဘုန္းႀကီးကို ဆန္႔က်င္ ေသာ အုပ္စု)ဟူ၍ ကြဲျပားလာခဲ့သည္။ ခြဲထြက္ေသာ အုပ္စုကို အသစ္အုပ္စု၊ မူလ အုပ္စုကို အေဟာင္းအုပ္စု ဟူ၍လည္း ေခၚေ၀ၚၾကပါသည္။ က်န္သည့္သုံးရြာ (ဒုံ၀င္းယ၊ ဒုံဟံႀကိဳ၊ ဒုံကန္တန္) တို႔သည္လည္း ကန္႔ကြက္သူ ပုဂၢိဳလ္(၇)ေယာက္တို႔ကို မႏွစ္သက္ ေသာေၾကာင့္ အလိုအေလ်ာက္ အသစ္အုပ္စုႏွင့္ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းထဲ ျဖစ္သြား ပါသည္။ အသစ္အဖြဲ႕ ေပၚေပါက္လာရျခင္းမွာ ဦးၾသဘာသႏွင့္ မဆိုင္ေပ။ ဦးၾသဘာသက ခြဲထြက္လိုက္ပါဟူ၍ တစ္ခြန္းမဆိုဖူးေပ။

ကန္႔ကြက္သူ ပုဂၢိဳလ္(၇)ေယာက္တို႔မွာ ေလးရြာ သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးစဥ္က ပါ၀င္လက္မွတ္ထိုးထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုမွတ္တမ္းလည္း ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ အတိအက် ရွိပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္(၇)ေယာက္တို႔မွာ ၁။ေအာင္လွ၊ ၂။ေငြဖာ၀န္း၊ ၃။သန္းေအးဖာလို၊ ၄။ထြက္ေကာက္၊ ၅။ပန္းသာ၊ ၆။လူးဖာခက္၊ ၇။အြန္းဖာေမာင္-တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမကိစၥတြင္ ကန္႔ကြက္သူမွာ (၇) ေယာက္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါတို႔သာ ျဖစ္ၿပီး ေထာက္ခံသူတို႔မွာ သုံးရြာႏွင့္ အသစ္အုပ္စုတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ခြန္လာဆိုသူ ေရးထားသကဲ့သို႔ ေထာက္ခံသူ (၆) ေယာက္သာရွိသည္ မဟုတ္ပါ။ ေထာက္ခံသူ သုံးရြာပင္ ေက်ာ္ပါေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဦးၾသဘာသ ေက်ာင္းမွ ထြက္သြားရန္ ဟူေသာ အမိန္႔စာကို ကန္႔ကြက္သူဦးေရမွာ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိေနရျခင္းျဖစ္သည္။

အကယ္၍သာ ခြန္လာဆိုသူ ေရးသားထားသကဲ့သို႔ ဦးၾသဘာသကို (၆) ဦးသာ ေထာက္ခံပါလွ်င္ ဦးၾသဘာသကို ႏွင္ထုတ္သည့္ကိစၥၼ၌လည္း ကန္႔ကြက္သူ (၆) ေယာက္သာ ရွိေပလိမ့္မည္။ ယခုမူ ဦးၾသဘာသ ေက်ာင္းမွထြက္သြားရန္ ဟူေသာ အမိန္႔စာကို ကန္႔ကြက္သူတို႔မွာ သုံးရြာေက်ာ္ပင္ ရွိေနခဲ့ပါသည္။ (သုံးရြာ သားတို႔၏ ကန္႔ကြက္စာကိုလည္း ပူးတြဲတင္ျပလိုက္ပါသည္။) (၆) ေယာက္သာ ေထာက္ခံသည္ဟူေသာ ေရးသားခ်က္မွာ လိပ္ကို ၾကမ္းပိုးျဖစ္ေအာင္၊ မိေက်ာင္းကို ဖြတ္ျဖစ္ေအာင္ ကေျပာင္းကျပန္ လိမ္ညာေရးသားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ခြန္လာဆိုသူ အေနျဖင့္ မီဒီယာကို လိမ္ညာ အသုံးမခ်သင့္ပါ။ ခြန္လာအေနျဖင့္ အလုပ္သင့္ အလုပ္ထိုက္ဆုံးမွာ ထိုပုဂၢိဳလ္ (၇) ေယာက္တို႔၏ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္ႏွင့္ လုပ္ရပ္ကို ေသခ်ာေထာက္လွမ္း စုံစမ္းၿပီး အေရးယူရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ေခါင္းေဆာင္ (လူႀကီး) တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရး ရင္းႏွီးမႈမ်ားကို ငဲ့ကြက္ေနမည္ဆိုလွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသလိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဥပမာအားျဖင့္ ၁၃-၆-၂၀၁၂-ေန႔တြင္ ၀င္းယရြာ ထြက္ေကာက္၏ ေနအိမ္၌ ဗိုလ္မွဴး-ခြန္လာ သြားေရာက္၍ ထမင္းစားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျပႆနာ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေနခ်ိန္၌ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဘက္လိုက္ေသာ အမူအရာမ်ိဳး မျပသင့္ေခ်။ (ကၽြန္ေတာ္အယူအဆ အရ ေျပာတာပါ။)

ပုဂၢိဳလ္ (၇) ေယာက္တို႔သည္ ၀င္းယရြာႀကီး၌ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာတို႔ကို ဆုပ္ကိုင္၍ ရြာသူရြာသားတို႔ အေပၚ၌ မေတာ္မတရား ဒဏ္ေငြရိုက္ျခင္း၊ သဘာ၀မက်ေသာ စညး္မ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္း၊ အဂတိလိုက္၍ အမႈအခင္းတို႔ကို ဆုံးျဖတ္ျခင္း၊ (ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ ရင္းႏွီးသူတို႔ဆိုလွ်င္ ေထာင္ဂဏန္း ဒဏ္ေငြရိုက္၍ မရင္းနွီးသူႏွင့္ ေဆြမ်ိဳး မေတာ္သူတို႔ဆိုလွ်င္ ေသာင္းဂဏန္း သိန္းဂဏန္း ဒဏ္ေငြ ရိုက္ျခင္း) စသည္တို႔ျဖင့္ လူပါး၀ ကုတ္ေသြးစုပ္ ေနၾကသည္မွာ ႏွစ္အတန္ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ႐ြာသားတို႔က မေက်နပ္၍ ေစာဒက တက္လာလွ်င္ ၎ (၇) ေယာက္ႏွင့္ အေပါင္းအပါတို႔က အတင္းအဓမၼ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း ေျပာဆိုေလ့ရွိသည္။

ထိုအစိုင္အခဲသည္ ေျမကြက္ကိစၥ၌ ေပါက္ကြဲအန္ထြက္လာၿပီး ရြာသူရြာသား တို႔သည္ ပုဂၢိဳလ္(၇) ဦးတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခယ္လြမ္းမိုးမႈျဖင့္ ေရြးတင္ထားေသာ သူႀကီး-ဦးစီဖာကိုး၏ ေလာင္းရိပ္မွ ရုန္းထြက္ကာ မိမိတို႔သေဘာက် စင္ၿပိဳင္သူႀကီးအျဖစ္-အသစ္အုပ္စု၏ အမ်ားဆႏၵအရ ဦးေရႊဖာကီးကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္လိုက္ၾကသည္။ (မွတ္ခ်က္။ ၂၇-၅-၂၀၁၂ ေန႔၊ ၀င္းယဒုံတန္၊ ဦးထြန္းရီ ေနအိမ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ အစည္းအေ၀း မွတ္တမ္းအရ မူလသူႀကီး ဦးစီဖာကိုးသည္ ပုဂၢိဳလ္(၇)ေယာက္တို႔၏ ႀကိဳးကိုင္မႈကို ခံေနရေၾကာင္း၊ သူႀကီးျဖစ္ေသာ္ လည္း သူတို႔(၇)ေယာက္တို႔ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေၾကာင္း ေက်ာက္တလုံးၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴး ရဲမွဴးကိုယ္တိုင္ သက္ေသရွိပါသည္။) ခြန္လာဆိုသူ ေရးသားထားသကဲ့သို႔ ဦးၾသဘာသက အတင္းအဓမၼ တင္ေျမာက္သည္ ဆိုျခင္းမွာ မုသားမေၾကာက္ ငရဲ မေၾကာက္ အ၀ီစိ မေၾကာက္ေသာ မဟာမုသာ၀ါဒီသာ ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ က်န္၀င္းယ သုံးရြာတြင္လည္း စုံစမ္းႏိုင္သလို အနီးနားရြာတြင္လည္း ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။

ဦးၾသဘာသကို ႏွင္ထုတ္သည့္ အမိန္႔စာကို ဆရာေတာ္မ်ား လက္မွတ္ထိုးလိုက္ ရျခင္းမွာလည္း PNO (ျဖားပညာဗုတ္အဓိက) တစ္ခ်ိဳ႕၏ လွည့္ကြက္ကို ခံလိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆရာေတာ္ႏွင့္ နီးစပ္သူတို႔က ေျပာဆိုေနၾကပါသည္။ ခုိင္လုံေသာ သတင္းအရ အမိန္႔စာထုတ္ျပန္ရန္ လက္မွတ္ထိုးေသာေန႔တြင္ ဦးၾသဘာသသည္ ေက်ာင္း၌မေနေတာ့ဘဲ ထြက္ေျပးသြားၿပီျဖစ္၍ တရား၀င္အတည္ျဖစ္ေစရန္ လက္မွတ္ထိုးေပးပါဟု လိမ္ညာေလွ်ာက္ထားေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား လက္မွတ္ထိုးလိုက္ရသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ ဘုမသိ ဘမသိျဖင့္ (ဆရာေတာ္မ်ား ဆြမ္းကပ္ သေယာင္ေယာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျပဳလုပ္ထားေသာ အစည္းအေ၀း၊) အစည္းအေ၀းကို တက္လာမိေသာ ဦးခြန္၀င္းကို စေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္း ထိုအစည္းအေ၀း ကိစၥကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကသည္ဟုလည္း အတြင္းစကားအရ သိရပါသည္။ သူတပါးတို႔၏ အသုံးခ်မႈကို ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕ ခံလိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဦးၾသဘာသကို ႏွင္ထုတ္သည့္ အမိန္႔စာကို ထုတ္ျပန္ရန္ အစည္းအေ၀း (ေက်ာင္းသံဃာ မပါ၊ ဒကာ ဒကာမမ်ား မပါ၊ သိလည္းမသိေသာ အစည္းအေ၀း) ထိုင္ခ်ိန္တြင္ ဦးၾသဘာသသည္ ကိုရင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား သူငယ္မ်ားကို ရန္ကုန္သို႔ သြားေရာက္ပို႔ေဆာင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဦးၾသဘာသ ခရီးလြန္ေနခ်ိန္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ PNO မွ ျဖားပညာဗုတ္ႏွင့္ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕က ဆရာေတာ္မ်ားကို လိမ္ညာလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဦးၾသဘာသသည္ ရပ္ရြာအက်ိဳး ဘာသာ သာသနာ အက်ိဳးတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ေနရုံသာမက ရပ္ရြာ၏ ပညာေရးတို႔ကိုလည္း ျမင့္တင္ေပးေနပါသည္။ ရပ္ရြာရွိ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးသို႔ ပညာသင္ယူရန္ ပို႔ေဆာင္ ေပးေလ့ရွိသည္။ ယခုလည္း ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ားကို ရန္ကုန္သို႔ သြားေရာက္ပို႔ ေဆာင္ေနခ်ိန္တြင္ တဘက္သတ္ အမိန္႔ထုတ္ခံရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ အသုံးခ် အကြက္ထြင္၀ံ့သည့္ PNO မွ ပညာဗုတ္ႏွင့္ အေပါင္းအပါျဖစ္ေသာ ၀င္းယရြာဇာတိျဖစ္ၿပီး အသားထဲက ေလာက္ထြက္သည့္ ခြန္တိုးယံ (လာဘ္ေဗြေအာင္း၊ သကၤန္း ပရိကၡရာဆိုင္၊ ၿမိဳ႕မေစ်း၊ ေတာင္ႀကီး၊) ခြန္ဟိန္းထြန္း-(PNO ရုံးခ်ဳပ္မွစာေရး၊) ဦးညာ-ခ-ပြဲစားညာ၊ (ဆင္မင္းပြဲရုံ၊ ေကာင္ခါး၊ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕) တို႔၏ လုပ္ရပ္ကို ၾကားသိရသူတိုင္း ေအာ့ႏွလုံးနာ ရြံရွာမုန္းတီးေနၾကပါသည္။

ဖားပညာဗုတ္ ဆိုလွ်င္လည္း ၀င္းယကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၅-၁-၂၀၁၂-ေန႔၊ PNO ရုံးခ်ဳပ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အစည္းအေ၀း ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ၾကားျဖတ္အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ေပးရန္ ဆရာေတာ္မ်ားက တာ၀န္ေပးထားပါလ်က္ တာ၀န္ယူ မေဆာင္ရြက္ေပးသည့္အျပင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ရြာသားတို႔ိကိုလည္း ေဖးမကူညီမႈ မျပဳခဲ့ေပ။ ထိုဆုံးျဖတ္ခ်က္အတိုင္းသာ တာ၀န္ရွိသူတို႔က မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကပါလွ်င္ ၀င္းယရြာကိစၥမွာ ခုထိ က်ယ္ျပန္႔လာမည္ မဟုတ္ေပ။ ဤအခ်က္ကို ပညာဗုတ္ အေနျဖင့္ မေမ့တမ္း စဥ္းစားသင့္ပါသည္။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းဆိုသည္မွာ ရိုးသားမႈရွိရန္ အလြန္လိုအပ္ပါသည္။

၀င္းယျပႆနာသည္ မိမိတို႔ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း ရြာတြင္းမွာ ေျဖရွင္းႏုိင္ေသာ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္၏။ ထိုသို႔ မေျဖရွင္းႏိုင္ဘဲ တိုင္းသိျပည္သိ ႀကီးထြားလာရသည္မွာ ျပင္ပလူတို႔၏ ပါ၀င္အားေပး ပတ္သက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ဤျပႆနာကို အဓိက အားေပးအားေျမာက္ ျပဳၾကသူတို႔မွာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိေခ်။ အတြင္းလူ အေနအားျဖင့္ ၁။ေအာင္လွ၊ ၂။ေငြဖာ၀န္း၊ ၃။သန္းေအးဖာလို၊ ၄။ထြက္ေကာက္၊ ၅။ပန္းသာ၊ ၆။လူးဖာခက္၊ ၇။အြန္းဖာေမာင္-တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ကား ခြန္တိုးယံ၊ လာဘ္ေဗြေအာင္၊ သကၤန္းပရိကၡရာဆိုင္၊ ၿမိဳ႕မေစ်း၊ ေတာင္ႀကီး၊ ခြန္ဟိန္းထြန္း- PNO ရုံးခ်ဳပ္၊ ဦးညာ-ဆင္မင္းပြဲရုံ၊ ေကာင္ခါး၊ ကန္ႀကီးစု၊ ေတာင္ႀကီး၊ ျဖားပညာဗုတ္-PNO ရုံးခ်ဳပ္၊ ဦးသူရေအာင္ (ပြဲစားေအာင္)၊ ေကာင္ခါး-(ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၊)-တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔တြင္ ဦးသူရေအာင္သည္ (ၾကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ) ပါတီအားကိုးျဖင့္ ဤကိစၥကို အဓိက ပါ၀င္စြက္ဖက္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕က ဦးသူရေအာင္သည္ ပါတီနာမည္ဖ်က္သူျဖစ္၍ ပါတီ၌ ဆက္လက္မထားသင့္ေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၾကပါသည္။ (မွတ္ခ်က္။ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔ကို အမည္ေဖာ္ျပရျခင္းမွာ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ား ရပ္ေရးရြာေရး မတိုင္ပင္မိေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္၊)

ဦးသူရေအာင္၊ ခြန္တိုးယံ၊ ဦးညာ-တို႔ သုံးဦးမွာ ပအို၀္းအဖြဲ႕အစည္း၌ တရား၀င္ မပါ၀င္သလို ၀င္းယရြာ၌ ေနထိုင္သူမ်ားလည္း မဟုတ္၊ ဘာတာ၀န္မွလည္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဦးၾသဘာသအား ႏွင္ထုတ္ရန္ အစည္းအေ၀း ျပဳလုပ္ရာ မွတ္တမ္း၌ လက္မွတ္ထိုးထားျခင္းကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ကိုယ့္လူကိုယ့္ဘက္သားကို တစ္ဘက္သတ္ေခၚ၍ စည္းေ၀းျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ၾကည့္လွ်င္လည္း သဘာ၀ မက်ပါေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ PNO-အေနျဖင့္ PNO-အဖြဲ႕အစည္း၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ပအို၀္း အမ်ိဳးသားတို႔၏ ဇာတိဂုဏ္မာနတို႔ကို မထိခိုက္မညစ္ႏြမ္းေစရန္ တစ္ဘက္သတ္စကား မ်ားကို အလြယ္မယုံသင့္သလို ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု၊ အမိန္႔တစ္ခုကိုလည္း ကေလးကစားသလို လက္လြတ္စပယ္ အလြယ္မသုံးသင့္ေပ။ ထိုမွ်မက ဤျပႆနာကို ပိုမိုႀကီးထြားသထက္ ႀကီးထြားေအာင္၊ တဘက္သတ္ လိမ္ညာဏ္ဆင္ခဲ့ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္ (၇)ဦးႏွင့္ အေပါင္းအပါတို႔ိကို PNO-အေနျဖင့္ သတိေပးသင့္ပါသည္။ အေရးယူသင့္ လွ်င္လည္း ယူရမည္ျဖစ္သည္။

သို႔မွသာ ေနာက္ေနာင္ ထိုကဲ့သို႔ မျပဳလုပ္၀ံ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ အေရးယူမႈ မရွိပါက ေနာက္ေနာင္လည္း ထိုကိစၥမ်ိဳး ထပ္မံျဖစ္ပြားႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔သာ ထပ္ခါတလဲလဲ ျဖစ္ေနမည္ဆိုလွ်င္လည္း PNO-၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားထု တစ္ရပ္လုံး၏ ဂုဏ္သိကၡာသည္လည္း ေရစုန္ေမွ်ာရန္သာ ရွိေတာ့ပါေၾကာင္း ပအို၀္းအမ်ိဳးသား အေပါင္းႏွင့္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေကာင္းတို႔ (အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးသူတို႔) သိရေစရန္ ေတာင္ႀကီးတိုင္းမ္မွ တစ္ဆင့္ ေရးသား တင္ျပလိုက္ရ ပါသသည္။

ေရးသားတင္ျပသူ
ခမ္းေဟာ္ခြန္
 ဦးၾသဘာသကိစၥဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ ဒကာမ်ားကန္႔ကြက္လြာ


 ဦးၾသဘာသ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားစာ

၀င္းယဒကာမ်ား၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ား



သီရိမဂၤလာ၀င္းယေက်ာင္းတုိက္၌သီတင္းသံုးေနထုိင္စဥ္ ဦးၾသဘာသ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား



  သားသတ္ရံု ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား




 






ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ ၀င္းယဒကာမ်ားေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ား



0 comments:

good luck

Ads 468x60px

r
ခြန္မို႔ေလာင္း မွၾကိဳဆိုပ္၏

Featured Posts