ေဗာင္းအရပ္သို႔ မေရာက္ျဖစ္တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္ သည္ႏွစ္မွာေတာ့ ဇာတိရပ္-ေနာင္တရားမွာ သႀကၤန္က်တာမုိ႔လုိ႔
ေဗာင္းေက်ာင္းကို ဆရာကန္ေတာ့ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေဗာင္းဟာ အရင္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ပဲ
တမူထူးျခားစြာ တုိးတက္ေနတဲ့ ေဗာင္းျဖစ္ေနတာကို
အံ့ၾသစြာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
ေဗာင္းရြာခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ စကားစပ္မိလုိ႔
ေဗာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စိတ္၀င္စားစရာ အနည္းငယ္ကို
ဗဟုသုတအျဖစ္ သိရွိခြင့္ရခဲ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ ေဗာင္းေက်ာင္းတုိက္ဟာ
ေနာင္တရားၿမိဳ႕ကေန အေရွ႕ဖက္ကို ထီရီးေဗာင္းလမ္းအတုိင္း
(ေနာင္တရား= ေကာင္နာ(နဂါးပတ္)=ပင္ခါး= ထီရီး=ထီရီးတယန္= ေဗာင္းေက်ာင္း)သုိ႔
ကား/ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ ၄၅မိနစ္ေလာက္ သြားရပါတယ္။
ကားလမ္းေဘး၀ဲယာမွာ လက္ဖက္ၿခံ၊ လိ္ေမၼာ္ၿခံ၊
သစ္ေတာ္ၿခံေတြ တညီတညာ အစီအရီ စိုက္ထားၾကတာကို
ေတြ႕ရပါတယ္။
ေတာင္ေစာင္းအျမင့္ေတြမွာေတာ့ လက္ဖက္ခင္းေတြက ပိုမ်ားပါတယ္။
စိမ္းစုိတဲ့ သစ္ပင္အုပ္ေတြလည္း မနဲပါဘူး။
မ်က္စိပသာဒ ၿငိမ္းေအးစရာ ေကာင္းလွပါေပတယ္။
ထီရီးတယန္ရြာေတာင္ဘက္ကေန ၾကည့္လုိက္ရင္
သာယာလွပတဲ့ ေတာင္ေျခၾကားမွာ
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားရဲ႕ ဓေလ့အတုိင္း ေက်ာင္းတေျပာင္ေျပာင္
ေရႊေရာင္တ၀င္း၀င္း နဲ႔ ႀကီးႀကီးမားမား ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့
အဓိကရ ေဗာင္း(လြယ္ေဗာင္း)ေက်ာင္းတုိက္ကို အထင္းသား ျမင္ရမွာျဖစ္တယ္။
ေဗာင္းေက်ာင္းတုိက္မွာ ပံုမွန္သံဃာ (၄)ပါးရွိပါတယ္။
လက္ရွိဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘြဲ႕အမည္ကေတာ့
ဘဒၵႏၱအရိယ အရွင္သူျမတ္ျဖစ္ပါတယ္။
သက္ေတာ္(၇၉)ႏွစ္ရွိၿပီး က်န္းမာေရးသိပ္မေကာင္းရွာဘူးလုိ႔ ေျပာပါတယ္။
သီလဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္နဲ႔ၿပည့္စံုၿပီး
၀ိနည္းဓုိရ္အျဖစ္ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ မဂၤလာဦးရပ္ကြက္ အရိယ၀ံသၿမိဳ႕ဦးေက်ာင္းတုိက္က
တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္နဲ႔ တုိက္ႀကပ္ဆရာေတာ္တုိ႔ဟာ
ဆရာေတာ္ရဲ႕ တပည့္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ ၿမိဳ႕စာသင္တုိက္ေတြမွာ
စာသင္ေနၾကတဲ့ စာသင္သား တပည့္သံဃာေတြလည္း
အမ်ားႀကီး ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္ဆုိတာ
သည္လုိမ်ဳိးကို ဆိုလုိတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေဗာင္းေက်ာင္းတကာကို ေရတြက္ျပရရင္ ေဗာင္းထီအီြ;၊ ေဗာင္းေမာ္ဒံု၊
ေဗာင္းျပဴ;ေလာင္း၊ ေဗာင္းေဆာင္;ဖဲုင္၊ ေဗာင္းၿပံဳ;၊
ေဗာင္းေက်ာင္,ထ်,၊ ေဗာင္းထီရီးတယန္ စုစုေပါင္း (၇)ရြာရွိပါတယ္။
ေဗာင္းသူေဗာင္းသားမ်ားဟာ သေဘာျဖဴ ဆက္ဆံေရးေကာင္း၊
ဧည့္၀တ္လည္း ေက်ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အိမ္ေျခအားျဖင့္ (၄၀၀)နီးပါးခန္႔ ၿပီး
ေနာင္ပီေက်းရြာအုပ္စုထဲမွာ ပါ၀င္တယ္လို႔ သိရတယ္။
ေဗာင္းေက်ာင္းတကာေတြဟာ စီးပြားေရးအေနနဲ႔
လက္ဖက္၊ သစ္ေတာ္၊ လိေမၼာ္နဲ႔ အာလူးေတြကို စိုက္ပ်ဳိးၾကပါတယ္။
လက္ဖက္နဲ႔ အာလူးကိုေတာ့ အဓိကထား စုိက္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။
ေဗာင္းလက္ဖက္ဟာ အရသာရွိၿပီး ေသာက္လို႔ အင္မတန္ေကာင္းသလို
ေစ်းကြက္မွာလည္း မ်က္ႏွာပန္းလွ ေစ်းေကာင္းလည္း ရပါတယ္။
ရြာေတြကို ၾကည့္ရင္ တုိက္အိမ္ေတြကသာ မ်ားပါတယ္။
ဒါကို ၾကည့္ျခင္းႀကီးအားျဖင့္ စီးပြားေရးမနိမ့္က်ဘူးလို႔
ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာျဖစ္တယ္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကုိ ၾကည့္ရင္လည္း ပင္ခါးရြာနားကေန ထီရီးရြာအ၀င္(ေဗာင္းသုိ႔သြားေသာလမ္းခြဲ)အထိ
ကြန္ဂရစ္လမ္းေတြကို ခင္းထားတာကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ေလာကသုခလမ္းလုိ႔ အမည္ေပးထားေလရဲ႕၊
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ အရိယ၀ံသၿမိဳ႕ဦးေက်ာင္းတုိက္က
ေဗာင္းဇာတိ တုိက္ႀကပ္ ဦးနႏၵ၀ံသ ဦးစီးၿပီး ဒကာေတြစုေပါင္းအားနဲ႔
ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ခင္းထားတာျဖစ္တယ္။
က်န္တဲ့လမ္းအပိုင္းကေတာ့ ေက်ာက္ခင္းလမ္းခ်ည္းပါပဲ၊
ဒါေပမယ့္ သြားလာလုိ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။
ဦးနႏၵ၀ံသဟာ ကိုယ့္ရပ္ရြာ လူေနမႈအဆင့္အတန္းျမင့္မားဖုိ႔အတြက္
လုိအပ္တဲ့ လမ္းေတြကို ဦးေဆာင္လုပ္ေပးသလုိ
အစိုးရလွ်ပ္စစ္မီး ရရွိဖို႔အတြက္လည္း စြမ္းေဆာင္ေပးတယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေရရွားတဲ့ အနီးအနား စင္းကပ္၊ ဘန္းဘိန္း၊ ထီဖါး ေက်ာင္းတကာေတြကိုပါ
ေဘာင္းေရထြက္ဦး(ေလွာင္ကန္)ကေန သြယ္ေပးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
အဲသလို အရွင္မ်ဳိး ရွိေနမွေတာ့ ရပ္ရြာတုိးတက္တာ မထူးဆန္းေတာ့ပါဘူး၊
ထို႔အတူ ဒကာေတြလည္း ေနာက္ကေန ညီညီညြတ္ညြတ္ လုိက္လုပ္ၾကလို႔
ပိုၿပီး ခရီးတြင္ အရာေရာက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာလည္း အလယ္ေက်ာင္းႀကီးသာမက
သာသနိကအေဆာက္ဦး ဓမၼာရံုႀကီး၊ ဆြမ္းစားေက်ာင္း စသျဖင့္ ျပည့္စံုတာမို႔ုလို႔
ဆရာတကာ တာ၀န္ေက်ရာေရာက္ၿပီး အားက် အတုယူစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
သည္ေနရာမွာ ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းတာက
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နဲ႔ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ အေျခခ်ၿပီး
ပြဲစားနဲ႔ ႀကီးပြားၾကတဲ့ ေဗာင္းဇာတိသူ/သားေတြဟာ
ကိုယ့္ရဲ႕ခ်က္ျမဳပ္ရာ ေဗာင္းရပ္ရြာ/ေက်ာင္းအတြက္
ေက်းဇူးတရား မေမ့ၾကပါဘူး၊
ရက္ရက္ေရာေရာ အလွဴအတန္းျပန္လုပ္ၾကတယ္ ဆုိတာပါပဲ။
ဥပမာ -ေဗာင္းဘံုကထိန္ပြဲက်ရင္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးကေန တကူးတက
ကထိန္ျပန္ခင္း၊ အလွဴပေဒသာပင္ ႏွစ္စဥ္ ျပန္လုပ္ၾကပါတယ္။
ပညာေရးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ေျမာက္ဖက္က
အလယ္တန္းေက်ာင္း ရွိတာမုိ႔လုိ႔ ဘယ္လုိအေျခအေန ၇ွိတယ္ဆိုတာ
ခန္႔မွန္းမိသားပါ။
ေက်ာင္းသား ၂၅၀-ဦးနဲ႔ ဆရာ/မ ၁၅-ဦးခန္႔ ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ မိဘဆရာပူးေပါင္းၿပီး အားေပးၾကတဲ့အတြက္
ကေလးေတြအေနနဲ႔ ပညာေရး ေအာက္က်ေနာက္က် မျဖစ္ၾကပါဘူး။
၁၀တန္းေအာင္ တကၠသိုလ္ ေရာက္သြားတဲ့သူေတြလည္း
မနဲဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။
ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္ရင္ ရပ္၇ြာလည္း
အလုိအေလ်ာက္ ျမင့္လာတာပါပဲေလ။
သည္ေနရာမွာ ထူးျခားတာတစ္ခုကို သြားေတြ႕မိတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ၀ါဆုိက်ရင္ ကုိရင္ေတြ မရွိပဲ
ဘုန္းႀကီးဦးဇင္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားပဲ ရွိတယ္တဲ့။
ေက်ာင္းသားဆုိတာကလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ အေဆာင္သေဘာမ်ဳိး ေနၿပီး အလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ သြားတက္ရတာ ျဖစ္တယ္။
တႏွစ္မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို (၈)ေသာင္းက်ပ္
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ပံ့ပိုးလွဴရပါတယ္။
ေနေရးထိုင္ေရးနဲ႔ စားေရးေသာက္ေ၇းကို
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ၿပန္ၿပီး တာ၀န္ယူေပးပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို အနီးကပ္ကို ဂရုစုိက္ရွာပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကို ပစ္စလက္ခတ္ မထားပဲ၊ စည္းကမ္းတက်
ေန႔စဥ္ (နံနက္+ည) ဘုရား၀တ္တက္နဲ႔ စာက်က္တာမ်ဳိး
မပ်က္ကြက္ေစရဘူးလုိ႔ သိရတယ္။
သည္ႏွစ္မွာေတာ့ ေက်ာင္းသား ၄၅-ဦး ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနရလုိ႔
စရိတ္စကလည္း သက္သာတယ္၊
ေနေရးထုိင္ေရးလည္း အဆင္ေျပတယ္၊
ဘာသာေရးလည္း အေျခခံပါသြားတယ္၊
ပညာေရးလည္း တုိးတက္မႈရွိတယ္၊
မိဘေတြလည္း ကိုယ့္သားသမီးကို စိတ္ခ်တယ္၊
ပညာတတ္ေတြ ျဖစ္ေစရံုသာမက လိမၼာေရးျခားျဖစ္ေအာင္လည္း
သြန္သင္ေပးတာမုိ႔လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေဗာင္းေက်ာင္းဟာ
ပဋိရူပ ေရခံေျမခံ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္တယ္။
ေနာက္ၿပီး အျခားေသာ ရပ္၇ြာနဲ႔ မတူတဲ့ အခ်က္လည္း ရွိပါေသးတယ္၊
အဲဒါက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြက္ လုိအပ္တဲ့ ဆြမ္းကြမ္းတာ၀န္ကို
ဒါယကာေတြက အလွည့္က် တာ၀န္ယူပါတယ္။
တစ္လွည့္ကို (၇)အိမ္ႏႈန္းနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတယ္လုိ႔ သိရတယ္။
မိမိတို႔ ဆြမ္းအလွည့္က်ရင္ ည(၇)နာရီအခ်ိန္ ဆြမ္းဟင္းယူၿပီး
ေက်ာင္းမွာ တက္အိပ္ရတယ္၊
မနက္ေစာေစာ (၁)နာရီထုိးတာနဲ႔ ထၿပီး ဆြမ္းဟင္းခ်က္ရပါတယ္။
ေက်ာင္းတြင္း သံဃာနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကုိပါ
ဆြမ္းခ်က္အလွည့္သမားေတြက ျပင္ဆင္ေပးရပါတယ္။
နံနက္ဆြမ္းၿပီးရင္ အိမ္ကို မျပန္ရေသးပဲ
ေန႔ဆြမ္းအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္ ျပင္ဆင္ရပါတယ္။
ေန႔လည္ ဆြမ္းဟင္းျပင္ဆင္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြ
ေဆးေၾကာသည့္အထိ ၿပီးမွ အိမ္ကို ျပန္ရပါတယ္။
သည္လုိ သံဃာဆြမ္းကြမ္းကို အနီးကပ္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့အတြက္
ဒါယကာေတြက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္မႈရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
သံဃာေတာ္ေတြလည္း ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ က်င့္ႀကံေနထိုင္ၾကတာနဲ႔အညီ
ဥပမာ- လိေမၼာ္သီး၊ ငရုတ္သီးေတာင့္ စတာေတြကို ဘုန္းႀကီးေတြထံ ဆက္ကပ္ရင္
ဘုန္းႀကီးေတြ အျပစ္အာပတ္ မသင့္ရေအာင္
ဒကာေတြက အလုိက္သိသိ ကပၸိယံ ကေရာဟိ -ဆိုၿပီး
ကပၸိၾကတာကို ေလ့လာေတြ႕တယ္။
အပ်ဳိေတြက ရြာအလွည့္က် ၅ရက္တခါ ဘုရားပန္း တက္လဲၾကရပါတယ္။
ရြာတုိင္းမွာလည္း ဓမၼစၾကာ၀တ္အသင္းရွိၿပီး
သီတင္းဥပုသ္ အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကတာကို သိရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေဗာင္းေက်ာင္းတကာ/မမ်ားအားလံုး ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
သက္၀င္ၾကၿပီး ကပၸိယေကာင္း အထူးပီသၾကတာကို အားရဖြယ္ရာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
ရုိးရာဘာသာ သာသနာအေမြ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကတာကို ေတြ႕ရလုိ႔ ဂုဏ္ယူ၀မ္းသာမိပါတယ္။
ထူးျခားတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးက ေဗာင္းရပ္ရြာကေန
အႏုပညာရွင္ေတြလည္း ထြက္ေပၚေသးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေျပာရရင္ ေဗာင္းၿပံဳးဒံုဇာတိ - အဆုိေတာ္ ခြန္ဇာခြန္၊
ေဗာင္းေမာ္ဒံုဇာတိ - အဆုိေတာ္ ခြန္ေအာင္ႏိုင္၊ ခြန္ေအာင္ႏိုင္ဦးတုိ႔ပါပဲ။
အဆုိေတာ္ ခြန္ရဲေသြးရဲ႕ အဘုိးဟာလည္း
ခြန္ေအာင္ႏုိင္ရဲ႕ အေဖအရင္းလုိ႔ သိရပါတယ္။
ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေဗာင္းအရပ္ဟာ
အႏုပညာ ေရေျမခံရွိတယ္လို႔ ဆုိရမွာျဖစ္တယ္။
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေဗာင္းရပ္ရြာဟာ ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ အလွမ္းေ၀းတယ္ဆုိေပမယ့္
အျခားေသာ ေက်းရြာထက္ အစစရာရာ ျပည့္စံုတုိးတက္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
စံျပ အတုယူစရာေတြနဲ႔ ျပည့္နွက္ေနတယ္ဆုိတာ ျငင္းပယ္လုိ႔ မရပါဘူး၊
ေဗာင္းသုိ႔ ေရာက္ဖူးသူ ရွိၾကသလုိ မေရာက္ဖူးၾကတဲ့ ရဲုင္းဖက္သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း
လမ္းႀကံဳရင္ အလည္လာေရာက္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ကိုယ္စားအေနနဲ႔
ဖိတ္မႏၱကျပဳရင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
ခြန္ခမ္းကူ (၁၉- ၄- ၂၀၁၃)
0 comments:
Post a Comment