ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းသို႕၀င္ေရာက္လာျခင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႕
၀င္ေရာက္လာၾကသည့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအနက္ မြန္လူမ်ဳိးသည္
ေရွးအက်ဆံုးျဖစ္ဖြယ္ရာရွိသည္။ မြန္တုိ႕သည္ တရုတ္ျပည္အေနာက္ပိုင္းရွိ
ကုန္းျပင္ျမင့္မ်ားမွ ေတာင္ဘက္သို႕ဆင္းသက္လာၾကၿပီးလွ်င္ ဧရာ၀တီျမစ္၀၊
စစ္ေတာင္းျမစ္၀၊ သံလြင္ျမစ္၀၊ မဲနန္ျမစ္၀၊ မဲေခါင္ျမစ္၀အရပ္ေဒသတုိ႕၌
ၿမိဳ႕ရြာတည္ေထာင္ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏
ေရွးအက်ဆံုးၿမိဳ႕ေတာ္မွာ သု၀ဏၰဘုမၼိသထံုျဖစ္၏။ ပဲခူး၊ ဟံသာ၀တီတုိ႕မွာ
သထံုျပည္မွသြားေရာက္၍ေနာက္မွတည္ေထာင္ေသာၿမိဳ႕ျဖစ္ေလသည္။
ဦးဘသန္း၏
ေက်ာင္းသံုးျမန္မာရာဇ၀င္၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၃ တြင္ “ ဆာဂၽြန္ဂ်ာဒင္းအလုိမွာ
မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္ရန္အတြက္
ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေသာေတာင္သူလူမ်ဳိးတုိ႕ကိုႏွင္ထုတ္ရသည္ဟုဆုိသည္။
သထံုၿမိဳ႕ကား ယခုအခါေတာင္သူလူမ်ဳိးတုိ႕၏ အခ်က္အခ်ာေဒသျဖစ္ သည္။
သထံုရာဇ၀င္တြင္ သထံု၌ေတာင္သူပအူလူမ်ဳိးမင္းမ်ားစုိးစံေၾကာင္းဆုိသည္။
ေတာင္သူလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ေရွးကပုဂံနယ္၊ ယခုပခုကၠဴအ ပါ နယ္တြင္လည္းရွိၾကသည္။
ဟုေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ထုိ႕ေၾကာင္
ဆာဂၽြန္ဂ်ာဒင္း၏အယူအဆကိုလက္ခံလွ်င္ ေတာင္သူေခၚ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္
မြန္တုိ႕ထက္ေစာ၍၀င္ေရာက္လာၾကသည္ဟူ၍ယူဆဖြယ္ရာျဖစ္ေလသည္။
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ကိုလုိနီေခတ္ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၄၁ တြင္ -
“ ေရွးေဟာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႕
ေမာင္းဂြတ္အႏြယ္လူမ်ဳိးအသီးသီးတုိ႕၀င္ေရာက္လာၾကသည့္အထဲတြင္ ကရင္ႏွင့္
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးမ်ား
သည္ရွမ္းႏွင့္ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားထက္ေရွးက်၍၀င္ေရာက္ေနထုိင္ျခင္းျပဳခဲ့သည္ဟူ၍သမုိင္းပညာရွင္မ်ားကယံုၾကည္ၾကေလသည္။
သုိ႕ရာတြင္ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားထက္ေနာက္က်သည္ဟုယူဆၾကသည္။ ” ဟုေဖာ္ျပထား၏။
ကမာၻေအးအရွင္တိေလာကသာရေလ့လာေရးသားသည့္ “ ရွမ္းျပည္၊ ေညာင္ေရႊ၊
ေတာင္ႀကီးသမုိင္းမ်ားႏွင့္တကြ သယံဇာတကမာၻ႕ တန္ဆာ မဟာပါသဏံမံတ၀လုိဏ္ဂူ
စာအုပ္ငယ္တြင္လည္း “ ေတာင္ပုိင္းရွမ္းျပည္တြင္ယခုထင္ရွားထြန္းကားေနသာ
ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) လူမ်ဳိးႏွင့္အင္းသားတုိ႕က
ေနာက္ပိုင္းက်မွ၀င္ေရာက္လာၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ” ဟူ၍ေရးသားထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။
ထုိ႕ေၾကာင့္ ဆာဂၽြန္ဂ်ာ ဒင္း၏
အယူအဆကလႊဲလွ်င္ပအုိ၀္းေခၚေတာင္သူလူမ်ဳိးမ်ားသည္
မြန္တုိ႕ထက္ေနာက္က်၍၀င္ေရာက္လာၾကသည္ဟုပညာရွင္မ်ားကယူဆၾက ေလသည္။
ေတာင္သူေခၚ
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ တရုတ္ကုန္းေျမဘက္မွ
သံလြင္ျမစ္ေၾကာင္းအတုိင္းေတာင္ဘက္အရပ္ေဒသမ်ားသုိ႕
တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းေရႊ႕လာၾက၏။ ၆ ရာစုေလာက္တြင္
ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ေတာင္ပိုင္းျဖစ္ေသာ ယခုေခတ္ကရင္နီေတာင္တန္းေဒသမ်ားတစ္
၀ုိက္တြင္အေျခခ်ေနထုိင္ျခင္းျပဳၾကေလသည္။
ထုိမွတစ္ဖန္ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႕အစုစုကြဲလြဲ၍ျပန္႕ႏွံ႕၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကပံုရေလသည္။
မူလက ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ကရင္နီေတာင္တန္းေဒသ၊
သံလြင္ခရုိင္ႏွင့္ပဲခူးရုိးမေတာင္မ်ားတစ္၀ုိက္တြင္ေနထုိင္ၾကဟန္ရွိ၏။
ပအုိ၀္းေခၚ ေတာင္သူ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္
သထံုခရုိင္အတြင္း၌ေနထုိင္ခဲ့ၾကဟန္ရွိေလသည္။
ဆာေဂ်ာ့စေကာ့ကမူ “ ကရင္၊
ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) ႏွင့္ ရွမ္းတုိ႕သည္ တစ္မ်ဳိးတစ္ႏြယ္တည္းျဖစ္ၿပီး
ရွမ္းလူမ်ဳိးမ်ားထက္ႏွစ္ေပါင္း သံုးရာေက်ာ္ေစာ၍
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႕၀င္ေရာက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ဆာေဂ်ာ့စေကာ့၏အလုိမွာ ကရင္၊ ေတာင္သူ (ပအုိ၀္း)၊
ရွမ္းတုိ႕သည္တစ္မ်ဳိးတစ္ႏြယ္တည္းျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ဆုိေလသည္။
မည္သုိ႕ဆုိေစကာမူ
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ၎တုိ႕၏မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားအလုိက္
ေရွးေဟာင္းစုိက္ပ်ဳိးေရးကို အေျခခံကာသင္တင့္
ေလ်ာက္ပတ္ေသာအဖြဲ႕အစည္းကေလးမ်ားကိုထူေထာင္ၿပီး
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထုိင္ခဲ့ၾကဟန္ရွိေလသည္။ ၎တုိ႕သည္ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမညီ
ျမစ္၀ွမ္းအရပ္ေဒသမ်ားကိုသူ႕ထက္ငါလုယက္တုိက္လ်က္ရွိေနခဲ့ၾကေသာ ပ်ဴ၊
မြန္ႏွင့္ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားေၾကာင့္ေတာေတာင္မ်ားအတြင္းေနထုိင္
ခဲ့ၾကၿပီးလွ်င္စုိက္ပ်ဳိးေရးကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းျဖင့္အသက္ေမြးခဲ့ၾကပံုရေလသည္။
ေတာင္သူေခၚ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ေတာေတာင္မ်ား တြင္
ေတာင္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာေၾကာင့္
ေတာင္သူဟုေခၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ရာသည္။
ပအုိ၀္းႏွင့္ ကရင္
ေမဂ်ာ အင္ရီကြိဇ္ (Major
Enrequeeze) ျပဳစုသည့္ “ ျမန္မာႏုိင္ငံလူမ်ဳိးမ်ားအေၾကာင္း ” စာအုပ္တြင္
ကရင္သည္ ထုိင္းတရုတ္အ ႏြယ္မွဆင္းသက္လာသည္ဟုေရးသားထားသည္။ ယိုးဒယားႏြယ္ေသာ
ထုိင္းတရုတ္အုပ္စုတြင္ ကရင္အုပ္စု၊ ရွမ္းအုပ္စုႏွင့္ အျခားအစုငယ္
ေလးမ်ားပါ၀င္သည္။ ကရင္အစုတြင္ ပါ၀င္ေသာထုိလူမ်ဳိးမ်ားမွာ -
(၁) လူမ်ဳိးသီးျခားေဖာ္ျပထားေသာ ကရင္၊
(၂) စေကာကရင္၊
(၃) ပိုးကရင္၊
(၄) ေတာင္သူ၊
(၅) ပကူး၊
(၆) မုိးနဲပြား၊
(၇) ဘြဲ႕၊
(၈) ကရင္ျဖဴ၊
(၉) ပေဒါင္၊
(၁၀) ကရင္နီ၊
(၁၁) ဂဲခုိ တုိ႕ျဖစ္ၾကသည္။
ဆာေဂ် ေဂ်ာ့စကာ့ကလည္း “
ပအုိ၀္းေခၚေတာင္သူတုိ႕၏ စာေပသည္
အဓိကအားျဖင့္ကရင္ျဖစ္ေသာ္လည္းေသြးသားအားျဖင့္ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္
ကရင္ျမန္မာႏွင့္ ရွမ္းေသြးမ်ားေရာေႏွာလ်က္ရွိသည္ ” ဟုဆုိခဲ့သည္။
၁၉၇၂ ခု၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄
ရက္ေန႕ထုတ္ လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႕စဥ္သတင္းစာတြင္ ေဆာင္းပါးရွင္ဆင္တုိင္းက “
ေသြးခ်င္းအသီး သီးရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္ ” ေဆာင္းပါးတြင္ “ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္၊
သန္းေခါင္စာရင္းအရ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားမ်ားကို
ကရင္တုိင္းရင္းသားအုပ္စုတြင္ ယာယီ အားျဖင့္ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္ ”
ကိုေတြ႕ရေပသည္။ ဤသုိ႕ထည့္သြင္းရျခင္းမွာ ဒုိင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရ
မင္းတုိင္ပင္အမတ္မ်ားကို လူမ်ဳိးအလုိက္
သီးျခားေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ရရွိရန္ျပဌာန္းထားရာတြင္ ကရင္တုိင္းရင္းသားဦးေရက
နည္းေနသျဖင့္ ကရင္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ပန္ၾကားခ်က္ကို
ပအုိ၀္းတုိ႕ကလက္ခံသေဘာတူညီခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရေလသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ပအုိ၀္းကိုကရင္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပုိး (ပအုိ၀္း)ဟူ၍လည္းေကာင္း
မွတ္ယူလာခဲ့ၾကသည္ဟု ” ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ကရင္လူမ်ဳိး
အထူးစံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၏ အစီရင္ခံစာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးႏွင့္ပတ္သက္၍ “ မူလက ကရင္အ ႏြယ္၀င္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း
ကရင္လူမ်ဳိးအထူးစံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕က
ကရင္လူမ်ဳိးဆုိေသာစာရင္းတြင္ထည့္သြင္းျခင္းမျပဳရန္ ဆံုးျဖတ္
ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကုိယ့္အစုႏွင့္ကိုယ္စုစုေ၀းေ၀းေနထုိင္လ်က္ရွိၿပီး
လူဦးေရအလံုအေလာက္ရွိသျဖင့္ သီးျခားသတ္မွတ္သင့္သည္ဟုေဖာ္ျပထား ေလသည္။
တုိင္းရင္းသားရုိးရာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုစံမ်ား (ကရင္)တြင္ “
ပအုိ၀္းသည္ကရင္အႏြယ္စုျဖစ္ၿပီး ကရင္သည္ ထုိင္းတရုတ္အုပ္စုမွ ဆင္းသက္လာသည္ ”
ဟုေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္ေထာင္စုဖြားတုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား (ငါန္းဇြန္ေမာင္ၾကင္ဟန္)
ေဆာင္းပါးတြင္ “ကရင္လူမ်ဳိးအုပ္စုငယ္တြင္ စေကာကရင္၊ ပိုးကရင္၊ ပတူကရင္၊
မုိးနဲပြားကရင္၊ ဘြဲ႕ကရင္၊ ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) ကရင္မ်ားပါ၀င္သည္ ”
ဟုေရးသားေဖာ္ျပထား၏။
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္၏
ဘာသာေလာကက်မ္း စာမ်က္ႏွာ ၁၃ တြင္ “ ျမန္မာျပည္၌ ကရင္ဘာသာေျပာဆုိသူတုိ႕သည္
အေရ အတြက္အားျဖင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႕မွအပအမ်ားဆံုးျဖစ္၏။
ယိုးဒယားျပည္မွာလည္းရွိၾက၏။ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအနက္ အမ်ားအားျဖင့္ စေကာႏွင့္
ပုိးတုိ႕သည္ လြင္ျပင္မ်ား၌ေနၾက၏။ ေတာင္တန္းကရင္မ်ားအနက္ ေတာင္သူတုိ႕သည္
ဦးေရအမ်ားဆံုးျဖစ္၏။ မိမိတုိ႕ကိုပအုိ၀္းဟုေခၚ၍ ရွမ္း ျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္
သထံုစီရင္စုတြင္မ်ားစြာေနထုိင္ၾက၏။ ” ေရးသားထားေလသည္။ ဦးေဖေမာင္တင္က
ေတာင္သူကိုေတာင္တန္းကရင္ဟု ေခၚ၏။ ဦးေဖေမာင္တင္၏အဆုိအရလည္းေတာင္တန္းကရင္ေခၚ
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ကရင္အုပ္စု၌ပါ၀င္ေၾကာင္းျဖင့္ယူဆေလသည္။
ေဒါက္တာသန္းထြန္းကလည္းသူ၏ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္တြင္ “ ပုဂံေက်ာက္စာမ်ား၌
ကရင္ႏြယ္ဟုယူဆရန္ရွိသည့္ ေတာင္သူ ဟူေသာ အမည္ကိုလည္းေတြ႕ရတတ္ပါသည္။
ယခုေတာင္သူကား ေတာင္တန္းတစ္ေလွ်ာက္၌ယာလုပ္သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ေက်ာက္စာတစ္ခု၌
ကရင္တန္မိေျပာက္ ( ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေက်ာက္စာ၊ စာအုပ္ ၃၊ ဓါတ္ပံု ၃၀၉၊
စာေၾကာင္း ၃၄ ) ဟုေတြ႕ရဖူးသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ယခုအခါ
ကရင္စကားေျပာသူအေရအတြက္မွာ ျမန္မာစကားေျပာသူႏွင့္ စာလွ်င္ဒုတိယလုိက္၏။
ကရင္မ်ဳိးခြဲတြင္ စေကာႏွင့္ပုိးတုိ႕ကလြင္ျပင္မ်ား၌ေန ၾက၏။
ေတာင္တန္းကရင္တြင္ဦးေရအမ်ားဆံုးကား “ ေတာင္သူ ” ျဖစ္၏။
ပအုိ၀္းအမည္ခံကာရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ သထံုခရုိင္တြင္အမ်ားအ
ျပားေနၾကသည္။ ၁၄* ” ဟူ၍ေရးသားထားေလသည္။
၁၉၃၅ ခုႏွစ္၊
ျမန္မာျပည္စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအက္ဥပေဒအရ၊ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၆
ရက္ေန႕စြဲပါဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ေၾကျငာခ်က္တြင္ လူမ်ဳိး ၁ မ်ဳိးကို ကရင္လူမ်ဳိး
(သုိ႕မဟုတ္) ေတာင္သူလူမ်ဳိးဟူ၍အက္ဥပေဒ၏ တတိယႏွင့္
စတုတၳဇယားအလုိ႕ငွားခြဲျခားေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ေဒသအလုိက္ကြဲျပားျခားနားေနေသာမ်က္ေမွာက္ကရင္ဘာသာစကား၏မူရင္းကရင္ဘာသာစကားတုိးတက္လာပံုကို
ေကာ္နယ္ တကၠသိုလ္ ( Cornal University ) မွ ေရာဘတ္ဂီဂ်ဳန္းက
သုေတသနျပဳခဲ့သည္။ ေရာဘတ္ဘီဂ်ဳန္းက ကရင္ဘာသာစကားတုိးတက္လာပံုကို က႑ဌာန္
(လည္ေခ်ာင္းအရပ္၌ျဖစ္ေသာအသံ) စာတမ္းတြင္ေအာက္ပါအတုိင္းေဖာ္ျပထားသည္။
ကရင္ဘ၀ဓေလ့စာအုပ္
စာမ်က္ႏွာ ၂၂-၂၃ တြင္ “ အထူးသျဖင့္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္၊
ျမန္မာျပည္စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအက္ဥပေဒအရ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၆
ရက္ေန႕စြဲပါဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ေၾကညာခ်က္တြင္ကရင္လူမ်ဳိး ၁၁ မ်ဳိးတြင္
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးကိုေတာင္သူကရင္ဟုလည္းေကာင္း၊ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္၊
ျမန္မာျပည္လူဦးေရသန္းေခါင္စာရင္းအစီရင္ခံစာစာရင္းခ်ဳပ္ ၁၇၊ စာရင္းအပုိဒ္
၂၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၄၄ တြင္ ကရင္လူမ်ဳိး ၁၇ မ်ဳိး၌ လည္း
ေတာင္သူဟုလည္းေကာင္းခြဲျပထားသည္ကိုေတြ႕ရေပသည္။
ဦးမင္းႏုိင္၏
တုိ႕တုိင္းရင္းဘြားျပည္ေထာင္စုသားစာအုပ္စာမ်က္ႏွာ ၁၇ တြင္ “ေတာင္သူ” ကို
အခ်ဳိ႕က “ပအုိ၀္း” ဟူ၍ေခၚဆုိၾကေပ သည္။
ရွမ္းျပည္တြင္ေတာင္သူႏွင့္ပအုိ၀္းႏွစ္ခုစလံုးပင္အမ်ားေခၚေ၀ၚသံုးစြဲလ်က္ရွိၾကေပသည္။
ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) တုိ႕သည္ ေတာင္ေပၚ ကရင္အုပ္စုတြင္ပါ၀င္ၾကေပသည္ ”
ဟုေဖာ္ျပထားေလသည္။
ပအုိ၀္းတုိ႕သည္ကရင္အုပ္စု၀င္မ်ဳိးကြဲတစ္ခုျဖစ္သည္ႏွင့္အညီမ်ားစြာေသာဘာသာစကားတုိ႕သည္
ဆင္တူသည္ကိုေအာက္ပါဇယား တြင္ေလ့လာႏုိင္ေပသည္။ ဘာသာစကားတုိ႕ဆင္တူေနေသာ္လည္း
ဓေလ့စရုိက္မ်ားမွာျခားနားၾကေပသည္။ အခ်ဳိ႕စကားလံုးမ်ားတူညီေသာ္ လည္း
အခ်ဳိ႕မွာဆက္စပ္၍မရေအာင္ျခားနားၾကေလသည္။
ျမန္မာဘာသာ
|
ကရင္ဘာသာ
|
ပအုိ၀္းဘာသာ
|
ေသးေသးငယ္ငယ္
|
ပီပီ
|
ေပေပ
|
၀က္သား
|
ေထာ့ညာ၊ တုိ႕ရာ
|
ေထာ့ရာ
|
မိန္းကေလး (အပ်ဳိမ)
|
မူးေနာ္၊ မူးနန္း
|
မူနမ္
|
စားသည္
|
ေအာ၊ ေအာင္း
|
အမ္
|
ေရ
|
ထီ
|
ထီ
|
ေရေသာက္သည္
|
ေအာ့ထီ
|
အြထီ၊ ေအာက္ထီ
|
အေဖ၊ အေမ
|
အပါး၊ အမုိး
|
ဖာ၊ မုိး
|
ပအုိ၀္း၀ါက် တည္ေဆာက္ပံုလည္းကရင္ႏွင့္တူ၏။ ျမန္မာႏွင့္မူျခားနားသည္။ ေအာက္ပါပံုစံတြင္ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
ဘာသာ
|
ကတၱားပုဒ္
|
ႀကိယာပုဒ္
|
ကံပုဒ္
|
ျမန္မာ
|
ကၽြန္ေတာ္သည္
|
စားသည္
|
ထမင္း
|
ကရင္
|
ယာ
|
ေအာင္း
|
ေမ
|
ပအုိ၀္း
|
ေခြ
|
အမ္
|
ဒ်ဥ္
|
ေရာဘတ္ဘီဂ်ဳန္း၏
ဘာသာစကားသုေတသနျပဳခ်က္ကိုၾကည့္ပါကလည္း ေတာင္သူေခၚ
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးသည္ကရင္လူမ်ဳိးအုပ္စုတြင္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္းေတြ႕ရေပသည္။
ကရင္လူမ်ဳိးႏွင့္ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ေရွးကညီရင္းအစ္ကိုမ်ားျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ပံုျပင္ရွိေလသည္။ ထုိပံုျပင္မွာ -
“
ေရွးကပအုိ၀္းႏွင့္ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ညီရင္းအစ္ကိုမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး
အတူတကြေနထုိင္စားေသာက္ၾကသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္အမဲလုိက္
၍ရရွိေသာအမဲသားငါးမ်ားကိုလည္းအညီအမွ်ေ၀ငွစားေသာက္ခဲ့ၾကသည္။
တစ္ခါေသာ္ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသားေတာလုိက္ရာဆင္တစ္ေကာင္ကိုရ၏။
ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသားကဆင္၏အသားကိုကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕အား အညီအမွ်ေ၀ငွေပးေလသည္။
ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕က ျဖဴေကာင္ကိုရ၏။
ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕ကျဖဴေကာင္၏အသားကိုပအုိ၀္းလူ
မ်ဳိးတုိ႕အားအညီအမွ်ပင္ေ၀ငွေပးေလသည္။ သုိ႕ေသာ္ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕က
ျဖဴေကာင္၏အေမြးကိုျမင္သြား၏။ ထုိအခါပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕က
ျဖဴေကာင္၏အေမြးႀကီးလွ်င္အေကာင္လည္းႀကီးလိမ့္မည္ဟုထင္၏။
ထုိ႕ေၾကာင့္ျဖဴေကာင္၏အေမြးႀကီးလ်က္ႏွင့္ငါတုိ႕အားေ၀ငွေသာျဖဴသား မွာ
နည္းလြန္းလွသည္။
ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕ငါတုိ႕အေပၚအေကာက္ႀကံရက္ေပသည္ဟုအထင္မွားသြား၏။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕ထံမွခြဲထြက္သြားေသာဟူ၏။”
ဤသို႕ပအုိ၀္းလူမ်ဳီးတုိ႕ခြဲထြက္သြားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍
ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕ကပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕အား ကရင္ဘာသာျဖင့္ “ တေအာ္ သူ”
ဟုေခၚေၾကာင္းျဖင့္ေျပာဆုိၾက၏။ “ တေအာ္သူ” ဟူေသာကရင္စကားမွာျဖဴးသားမစားေသာ
လူမ်ဳိး၊ စိတ္နာျခင္း၊ ေအာ့ျခင္း ဟုအဓိပၸာယ္ ရ၏။ ကာလေရြ႕လ်ားလာေသာအခါ
တေအာ္သူမွေတာ္သူ၊ ေတာ္သူမွ ေတာင္သူျဖစ္လာသည္ဟုဆုိေလသည္။ “ ကရင္ျပည္နယ္ရွိ
ကရင္လူ မ်ဳိးမ်ားကလည္းပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ တစ္ခ်ိန္က
မိမိတုိ႕၏ေဆြရင္းညီအစ္ကို ” ဟုယေန႕တုိင္ေအာင္ေျပာဆုိေနၾကေပသည္။
၁၉၂၁ ခုႏွစ္၊
သန္းေခါင္စာရင္းအရ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးကို ပိုးကရင္အုပ္စုတြင္
ထည့္သြင္းေရတြက္ခဲ့၏။ ပိုးကရင္အုပ္စု၊ မြန္ကရင္အုပ္စု၊
ပအုိ၀္းေတာင္သူအုပ္စုႏွင့္ မုိပြာအစုဟူ၍ခြဲျခားထားေလသည္။
ကရင္ဘ၀ဓေလ့စာအုပ္တြင္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈဥပေဒအရ ၁၉၃၆
ခုႏွစ္၊ ေမလ ၆ ရက္ေန႕စြဲျဖင့္ ေၾကညာေသာဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ ကရင္လူမ်ဳိး ၁၀
မ်ဳိးျပန္တမ္းတြင္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားမ်ားကို ေတာင္သူကရင္ဟူ၍
ထည့္သြင္းေၾကညာခဲ့သည္။
၀ီလီယန္ဒန္းဟက္ကက္၏ (
William Dunn Hackett’s ) “ The Pa-O People of The Shan State
Union of Burma, A Socialogical and Ethnographic Study of The
Pa-O (Taungthu) People.” စာအုပ္တြင္ “ ၁၉၀၁ ခုႏွစ္မွ ၁၉၃၁ခုႏွစ္အထိ
သန္းေခါင္စာရင္းအရ ပအုိ၀္းတုိ႕သည္ တတိယအႀကီးဆံုး ကရင္လူမ်ဳိးစုႀကီးျဖစ္သည္။
အာဏာပုိင္မ်ားကပအုိ၀္းတုိ႕ကုိ ပိုးကရင္ႏွင့္တစ္တန္း
တစ္စားတည္းထားသည္ကိုသေဘာက်ၾကသည္။ ကရင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ
စာအုပ္တုိင္းတြင္ေတာင္သူ (ပအုိ၀္း) ကိုၫႊန္းထားျခင္းမ်ားပါေလ့ ရွိသည္။
ပအုိ၀္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာယဥ္ေက်းမႈအေထာက္အထားပစၥည္းမ်ားမွာ အလြန္ရွားလွသည္။
ဘာသာစကားကိုေလ့လာလွ်င္ ပအုိ၀္း ဘာသာစကားသည္
ပိုးကရင္ဘာသာစကားျဖစ္သည္ဆုိသည္မွာ သံသယျဖစ္စရာပင္ျဖစ္သည္ ”
ဟုေရးသားေဖာ္ျပထား၏။
၁၉၃၆ ခုႏွစ္တုိင္ေအာင္
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးသည္ကရင္လူမ်ဳိးႏြယ္စုတြင္ပါ၀င္ေနေသးသည္ကိုေတြ႕ရ၏။
ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးစုကိုကရင္မ်ဳိးႏြယ္စု
တြင္ထည့္သြင္းၿပီးကရင္လူမ်ဳိးအခြင့္အေရးအတုိင္းခံစားခြင့္ျပဳေစသည္။
ဥပမာ-လူမ်ဳိးစုအမတ္ တင္ေျမႇာက္ရာတြင္ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးအမတ္ကို
ကရင္လူမ်ဳိးအမတ္အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္။ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္တစ္၀ုိက္တြင္
ကရင္လူမ်ဳိးစုအမတ္ျဖစ္ေသာ သထံုဦးလွေဖမွာ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးျဖစ္ ၏။
ဤသည္ကားအဂၤလိပ္အစုိးရ၏ ေကာက္က်စ္မႈပင္ျဖစ္ေလသည္။
ျပည့္သူလႊတ္ေတာ္
ပါလီမန္အမတ္ေရြးေကာက္ပြဲအက္ဥပေဒႏွင့္
နည္းဥပေဒမ်ားကိုေရးဆြဲေသာအခါအားလံုးညီၫြတ္မႈရွိေစရန္
ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားပါ၀င္ေသာ
ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒအႀကံေပးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ကိုဖြဲ႕စည္းခဲ့ေလသည္။
ထုိဥပေဒအႀကံေပးအဖြဲ႕ဖြဲ႕စည္း ေသာ အစည္းအေ၀းတြင္ ကရင္ေကာင္စီကိုယ္စားလွယ္
ေစာေအာင္ပ ပအုိ၀္းႏွင့္ကရင္နီတုိင္းရင္းသားကို ၁၉၃၅ ခုႏွစ္၊
ျမန္မာႏုိင္ငံအက္ဥပ ေဒ အရ၊ ကရင္အုပ္စုတြင္ ထည့္သြင္းထား၏။
ကရင္အမ်ဳိးသားကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္လည္းပအုိ၀္းႏွင့္
ကရင္နီတုိင္းရင္းသားမ်ားပါ ၀င္သင့္ေၾကာင္းတင္ျပခဲ့ေလသည္။
သုိ႕ေသာ္ ထုိအစည္းအေ၀းတြင္
အဖြဲ႕၀င္ေရြးေကာက္ပြဲမင္းႀကီး ဦးေက်ာ္က ၁၉၃၅
ခုႏွစ္အက္ဥပေဒရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လူမ်ဳိးေရး သမုိင္းစဥ္ကိုပါ
တင္ျပေဆြးေႏြးသြား၏။ ျမန္မာ့သမုိင္းစဥ္အရ ပအုိ၀္းေတာင္သူႏွင့္
ကရင္နီလူမ်ဳိးတုိ႕ကို သီးျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္ အိသအမွတ္ျပဳ ထားသျဖင့္
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၈၃ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း ကရင္လူမ်ဳိးစုတြင္
မထည့္သြင္းသင့္ေၾကာင္းျဖင့္ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတြဲ
၁၊ စာမ်က္ႏွာ ၉၄ တြင္ “ ကရင္တုိ႕တြင္ ေတာင္ေပၚကရင္၊
ကြင္းကရင္ဟုႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခားႏုိင္သည္။ ကြင္းကရင္ တုိ႕တြင္ စေကာ
(ငါးသိန္းေက်ာ္)၊ ပိုး (ငါးသိန္းမွ်)၊ ႏွင့္ ပအုိ၀္းေခၚ ေတာင္သူထက္၀က္
(တစ္သိန္းမွ်) တုိ႕ပါ၀င္သည္ ” ဟုေရးသားေဖာ္ျပ ထားေပသည္။
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတြဲ
၆၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၇၈ တြင္လည္း “ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ကရင္အႏြယ္ျဖစ္ေသာ
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ေတာင္ေပၚကရင္၊ ကြင္းကရင္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးသည္
ထက္၀က္စီခန္႕ ပါ၀င္သည္။ သုိ႕ေသာ္မူလကေတာင္ေပၚ၌ အေနမ်ားေသာ လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္၍
လည္း ေတာင္သူဟူ၍ေခၚေ၀ၚဟန္ရွိသည္။ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕သည္
အမ်ဳိးအလုိက္မိမိတုိ႕ကိုယ္ကိုေခၚေ၀ၚေသာအမည္မ်ားရွိၾကသည္။ ပံုစံအား ျဖင့္
ကရင္နီတုိ႕သည္ မိမိကုိယ္ကုိကယားဟုေခၚၾကသည္။ ပအုိ၀္းဟူေသာအမည္သည္လည္း
အမ်ဳိးအလုိက္ေခၚေ၀ၚေသာအမည္ပင္ျဖစ္ သည္။ ပအုိ၀္းတုိ႕သည္
ကရင္မ်ဳိးတုိ႕တြင္လူဦးေရအားျဖင့္ တတိယအမ်ားဆံုးျဖစ္သည္ ” ဟုေဖာ္ျပထားသည္။
၀ီလီယန္ဒန္းဟက္ကတ္ကလည္း “
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕ေျပာဆုိေသာစကားမွာ
ကရင္တုိင္းရင္းသားမ်ားေျပာဆုိေသာစကားႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈရွိ၏။
လူမ်ဳိးခ်င္းလည္းဆက္စပ္မႈရွိကာ၊ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႕ အတူတူဆင္းသက္ခဲ့မည္ ”
ဟုယူဆေလသည္။ ပညာရွင္အသီးသီး ႏွင့္စာအုပ္အသီးသီးတုိ႕၏
ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ပအုိ၀္းႏွင့္
ကရင္သည္မူလကလူတစ္မ်ဳိးတည္းဟုဆုိဖြယ္ရာပင္ျဖစ္ေလသည္။
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္
တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ေနထုိင္လာခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္၏။
ယခုထိတုိင္ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဓေလ့ထံုးစံ၊
ဘာသာစကားသီးျခားစြာရွိေနေပသည္။
ပအုိ၀္း၊ ကရင္၊
မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕သည္ သုကဏၰဘုမၼိ သထံုနယ္တြင္
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအလြန္နီးကပ္စြာ ေအးအတူပူအမွ် စည္းလံုးညီ ၫြတ္စြာ
ေနထုိင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သမုိင္းအရသိရွိႏုိင္ေပသည္။
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားစကားမ်ားႏွင့္ ကရင္တုိင္းရင္းသားစကားအခ်ဳိ႕တူညီေနၾက
ျခင္းမွာလည္း အတူတကြေနထုိင္ၾကရာမွ ကရင္စကားအခ်ဳိ႕ကိုပအုိ၀္းတုိ႕က
ေကာက္ယူေမြးစားျခင္းမ်ဳိးလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသား
စာဆုိေတာ္ျဖစ္ေသာ ပင္စံုဆရာေတာ္က ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္သု၀ဏၰပကာသနီက်မ္းတြင္
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသား တုိ႕သည္ ကိုယ့္ထီးကုိယ့္နန္း ကိုယ့္ၾကငွန္းျဖင့္
အေျခစိုက္ခဲ့သည္ဟုေဖာ္ျပေရးသားထား၏။
ဇမၺဴတံဆိပ္က်မ္းကလည္း
ျမန္မာ ၇ မ်ဳိးထဲတြင္ “ သက္ႏွင့္ ရခုိင္၊ ႏႈိင္းၿပိဳင္ေတာင္သူ၊
ပ်ဴကမ္းယံေရာ၊ ထား၀ယ္ေႏွာက၊ မ်ဳိးသတၱ ” ဟု ေဖာ္ျပထား၏။
သုေတသနသရုပ္ျပအဘိဓာန္ (စာမ်က္ႏွာ ၄၆၆) တြင္
ျမန္မာခုႏွစ္မ်ဳိးတြင္ပါ၀င္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထား၏။
ဦးဖုိးျမစ္၏
ေလာကဟိတရာသီက်မ္း (စာမ်က္ႏွာ ၂၈၂) တြင္ ျမန္မာခုႏွစ္မ်ဳိးကို ျမန္မာ၊ ပ်ဴ၊
ေတာင္သူ၊ ကမ္းယံ၊ ေယာ၊ ရခုိင္၊ ထား၀ယ္ ဟုေဖာ္ျပထား၏။
ခင္ေမာင္ျဖဴ (ယဥ္ေက်းမႈ)
ကလည္း ေရွ႕သို႕စာေစာင္တြင္ ပအုိ၀္းတုိ႕ကားတရုတ္ထုိင္းအႏြယ္၀င္မ်ားဟု
အကဲျဖတ္သတ္မွတ္ခဲ့ၾက သည္။ သတ္မွတ္ပံုမွာ (တရုတ္ထုိင္း သုိ႕မဟုတ္
ထုိင္းတရုတ္) ယုိးဒယားႏြယ္ေသာ တရုတ္အုပ္စုတြင္ (က) ကရင္အုပ္စုခြဲႏွင့္ (ခ)
ရွမ္းအုပ္စု ဟူ၍ကြဲျပားခဲ့သည္။ ကရင္အုပ္စုခြဲ၌စေကာ၊ ပကူ၊ ဘြဲ႕၊ ေတာင္သူ
(ပအုိ၀္း)၊ ကရင္ျဖဴ၊ ပိုး၊ ကယား (ကရင္နီ)၊ ပေဒါင္၊ ယင္းေဘာ္၊ ဇယိမ္၊ ဗရဲ၊
ယင္းတလဲ၊ ကဲခုိ၊ ကဲဗာ စသည့္လူမ်ဳိးစုမ်ားပါ၀င္ၾကသည္။ ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ)
တုိ႕သည္ ေရွးအခါကတည္းကပင္ ျမန္မာတုိ႕ႏွင့္ အဆက္အ သြယ္ရွိခဲ့ၾကသည္။
ေရွးေဟာင္း ပုဂံေက်ာက္စာတုိ႕တြင္ “ ေတာင္သူ ” ဟုေဖာ္ျပေရးထုိးခဲ့ၾကသည္
ဟုေဖာ္ျပထား၏။
ပုဂံၿမိဳ႕၊
မင္းနန္သူရြာရွိ ေလးမ်က္ႏွာဘုရား တံတုိင္းအတြင္းတြင္ ေက်ာက္စာဂူရွိ၏။
ထုိေက်ာက္စာကို သကၠရာဇ္ ၅၈၅ ခုတြင္ေရးထုိး ခဲ့၏။ ထုိေက်ာက္စာဂူ
ေတာင္ဘက္ေက်ာက္တုိင္ႀကီးအေရွ႕မ်က္ႏွာ၌ မင္းအနႏၲသူေက်ာက္စာ (ေခၚ)
ေလးမ်က္ႏွာဘုရား ေက်ာက္စာရွိ၏။ ထုိေက်ာက္စာသည္ မင္းအနႏၲသူႏွင့္
မိဖုရားတုိ႕၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကိုေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ေက်ာက္စာျဖစ္၏။
ထုိေက်ာက္စာ တြင္ ကၽြန္မ်ား၏စာရင္းကိုလည္းေဖာ္ျပထားရာ ေၾကာင္းေရ ၄၃ တြင္ “
ကၼအုိအိ (ပ) အုိ၀္အုိ၀္ထိန္ ၁ ” ဟုေဖာ္ျပထား၏။ ထုိေက်ာက္စာမွာ သကၠရာဇ္ ၅၈၅
ခုႏွစ္တြင္ေရးထုိးေသာ ေက်ာက္စာျဖစ္၏။ ကၽြန္စာရင္းတြင္ “ ပအုိ၀္အုိ၀္ထိန္ ”
ဟုပါရွိသျဖင့္ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးကၽြန္သည္ အုိးလုပ္ ငန္းကို လုပ္ရဟန္တူ၏။
ဤေက်ာက္စာတြင္ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးကို သကၠရာဇ္ ၅၈၅ ခုကတည္းကပင္ ေတြ႕ေနရသည္။
ထုိအခ်ိန္ကပင္ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိး ရွိေနၿပီဟုသိႏုိင္၏။
သကၠရာဇ္ ၆၃၈ ခုႏွစ္၊
တန္ခူးလဆုတ္ ၅ ရက္ ( ၄ ဧၿပီ၊ ၁၂၇၆) တြင္ေရးထုိးသည့္
ပုဂံအေရွ႕ဖြားေစာရြာေဖယပြတ္ဘုရားေက်ာက္စာ တြင္ “ ငျပည့္ညီသား ငကတူး ၁၊
ငစေၾကာ ၁၊ ငေတာင္သူ ၁ ” ဟု ပါရွိေလသည္။ ေက်ာက္စာအရ ငျပည့္ညီသည္
ျမန္မာလူမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ငျပည့္ညီ၏အိမ္တြင္ ျမန္မာ၊ ကတူး၊ ကရင္၊
ေတာင္သူလူမ်ဳိးတုိ႕တစ္အိမ္တည္း၌
စည္းလံုးညီၫြတ္စြာေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႕ရေပသည္။ အထက္ပါ အေထာက္အထားမ်ားကို
ၾကည့္လွ်င္ေတာင္သူဟုေခၚေသာ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္ “
ေတာင္သူ ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ “ ပအုိ၀္း ” ဟူ၍လည္းေကာင္းအမည္ခံကာ
သီးျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္ရွိခဲ့ၿပီး၊ အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္
စည္းလံုးညီၫြတ္စြာေန ထုိင္ခဲ့ၾကသည္ကို သိရေတြ႕ရေပသည္။
ေက်ာင္းသံုး
ပဥၥမတန္းျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၅ တြင္လည္း ပုဂံေခတ္
ျမန္မာႏုိင္ငံကို ပ်ဴ၊ မြန္၊ ပေလာင္၊ ကရင္၊ ေတာင္သူ၊ သက္၊ ကဒူး၊ ကခ်င္၊
ခ်င္း၊ ရခုိင္၊ ျမန္မာ၊ ရွမ္း စေသာတုိင္းရင္းသားတစ္ရပ္လံုး
စည္းလံုးညီၫြတ္စြာစုေပါင္းတည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္
တုိင္းရင္းသားေပါင္းစံု ပုဂံျပည္ကိုတည္ေထာင္ရာတြင္ ေတာင္သူေခၚ
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားမ်ားလည္းပါ၀င္ခဲ့ေၾကာင္း သိႏုိင္၏။
ထုိ႕ေၾကာင့္ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္
အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာေနထုိင္ခဲ့သည္ဟုသိႏုိင္ေပသည္။
ပုဂံေက်ာက္စာမ်ားတြင္လည္း “ ေတာင္သူ ” ဟုေရးထုိးထားသည္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္
ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) လူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္သီး
ျခားရွိခဲ့သည္ဟုဆုိႏုိင္ေပသည္။
အထက္ပါ
အေထာက္အထားမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ လြန္ခဲ့သာ
ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္သီးျခားတုိင္းရင္း
သားအျဖစ္ရွိခဲ့သည္ဟုဆုိႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ေတာင္သူေခၚ
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ကရင္လူမ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိးတည္းမဟုတ္ပဲ
သီးျခားတုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္ေလမည္ဟု ယူဆဖြယ္ရာျဖစ္ေပသည္။
0 comments:
Post a Comment