November 7, 2012

ပအို၀္းေနာက္ခံသမုိင္း

ပအုိ၀္းႏွင့္ မြန္
            သု၀ဏၰဘူမိေဒသတြင္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ မြန္တုိင္းရင္းသားတုိ႕ႏွင့္နီးကပ္စြာဆက္ဆံေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္ဟုဆုိႏုိင္သည္။ ဦးဘသန္း၏ ေက်ာင္းသံုးျမန္မာရာဇ၀င္တြင္ “ ဆာဂၽြန္ဂ်ာဒင္း၏အလိုအရ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္ရန္အတြက္ ရွိႏွင့္ၿပီး ေတာင္သူလူမ်ဳိး တုိ႕ကိုႏွင္ထုတ္ရသည္ ” ဟုေဖာ္ျပထားသည္။
            ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ေရးသားထားသည့္ ပင္စံုေတာရဆရာေတာ္၏ “ သု၀ဏၰပကာသနီက်မ္း ” စာအုပ္တြင္ မႏုဟာမင္းသည္ အရမည မင္း၏ သားေတာ္ျဖစ္၏။ အရမညမင္း၏ ခမည္းေတာ္မွာ မြန္လူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး မယ္ေတာ္မွာ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးျဖစ္သည္ဟု ” ေရးသားေဖာ္ျပထားေပ သည္။
            အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေထာက္လွ်င္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားႏွင့္ မြန္တုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ေအာက္ျမန္မာျပည္တြင္ ခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးစြာ ေရာယွက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကေၾကာင္းထင္ရွားေပသည္။ ယေန႕တုိင္ေအာင္ပင္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ေဒသမ်ားတြင္ အခ်င္းခ်င္းရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္စြာ ဆက္ဆံေနထုိင္လ်က္ရွိၾကေပသည္။
            အခ်ဳိ႕သက္ႀကီးရြယ္အုိ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားမ်ားက ေတာင္သားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားအႏြယ္ဟုယူဆေျပာဆုိၾက ေသာ္လည္း၊ ေတာင္သားတုိ႕သည္ ပ်ဴအႏြယ္ဟုယူဆျခင္း၊ ပအုိ၀္းတုိ႕ႏွင့္ ဘာသာစကားတူညီမႈမရွိျခင္းတုိ႕ေၾကာင့္ ေတာင္သားလူမ်ဳိးသည္ သီးျခားလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားေပါက္ဖြားလာပံုဒ႑ာရီ
            ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ မိမိကိုယ္ကုိ နဂါးအမ်ဳီးအႏြယ္မွေပါက္ဖြားလာသည္ဟု ယူဆၾက၏။ မိခင္မွာ နဂါးမျဖစ္ၿပီး ဖခင္မွာ ေဇာ္ဂ်ီ (၀ိဇၨာ) ဟုယူဆၾကသည္။ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားကလည္း မိမိတုိ႕မွာ နဂါးမ်ဳိးႏြယ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ နဂါးမွေပါက္ဖြားဆင္းသက္လာပံုကို လူငယ္မ်ားအားယေန႕တုိင္ ေျပာဆုိေနၾကေသး၏။
            ပအုိ၀္းေပါက္ဖြားလာပံု ဒ႑ာရီေလးမွာ -
            သကၠရာဇ္ ၄၀၀ ခ န္႕ေလာက္တြင္ သူဘိႏၷၿမိဳ႕၌ ခြန္တိႆမည္ေသာ မင္းသည္မင္းျပဳ၏။ ထုိမင္း၏ မိဖုရားမွာ သီရိကပၸဟုတြင္၏။ မင္းႏွင့္ မိဖုရားတြင္ တိႆဓမၼႏွင့္ ထဒထရာဇာဟုေခၚသည့္ သားေတာ္ႏွစ္ပါးထြန္းကား၏။ သားေတာ္ႏွစ္ပါးစလံုးမွာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓါတ္ မ်ားရွိၾက၏။ ထုိေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ ခမည္းေတာ္မယ္ေတာ္ထံ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ရေသ့၀တ္လဲကာေတာထြက္သြားၾက၏။
            တစ္ေန႕ေသာအခါ နဂါးမသည္ လူျပည္သုိ႕ေရာက္ရွိခဲ့ရာ လူေယာင္ဖန္ဆင္းၿပီး ေတာထဲ၌လွည့္လည္ေနထုိင္သည္။ ထုိသုိ႕ ေတာထဲ တြင္ လွည့္လည္ေနထုိင္ရင္း ေတာေဟမ၀န္၏စိမ္းစုိသာယာမႈေၾကာင့္ ထုိေတာထဲတြင္ ေနထုိင္လုိေသာဆႏၵေပၚလာ၏။ မိန္းမဖန္ဆင္းၿပီးေတာ ၌ လွည့္လည္ခဲ့ရာ နတ္ေရးေသာဖူးစာေၾကာင့္ ေလလားမသိ၊ (၀ိဇၨာ) ေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ဖူးစာဆံုေလေတာ့၏။ ေဇာ္ဂ်ီသည္ ထုိအမ်ဳိးသမီးကို နဂါးမမွန္း မသိေခ်။ ထုိ႕ေၾကာင့္ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ခဲ့ရာ နဂါးမတြင္ ပဋိသေႏၶစြဲလာခဲ့သည္။ ကိုးလလြယ္၍ ဆယ္လသို႕ေရာက္ေသာအခါ နဂါးမသည္ ဥႏွစ္လံုးကိုဖြားသန္႕စင္ခဲ့သည္။ ထုိဥႏွစ္လံုးသည္ အရြယ္အစားတူညီစြာရွိၿပီး အလြန္လွပေလသည္။
            ထုိသို႕မိမိမိန္းမက ဥႏွစ္လံုးဖြားျမင္သည္ကို (၀ိဇၨာ) ေဇာ္ဂ်ီကသိေသာအခါ “ အလုိ ငါ့ အိမ္သူမသည္ လူသားစစ္စစ္မဟုတ္၊ ေႁမြမ်ဳိး နဂါးမ်ဳိးပါကလား ” ဟူ၍ညည္းညဴေလ၏။ ထုိေနာက္စိတ္ပ်က္အားငယ္ၿပီးထြက္ေျပးရန္ႀကံစည္ေလေတာ့သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္နဂါးမကိုခ်ဳိသာ ေသာ စကားပရိယာယ္ျဖင့္ ကေလးမ်ားအတြက္ေဆးရွာထြက္ခြင့္ေပးရန္ခြင့္ေတာင္းေလသည္။ မိမိ၏မိန္းမနဂါးမ မ်က္ကြယ္သို႕ေရာက္ေသာ အခါ ေကာင္းကင္ဆန္လ်က္ပ်ံတက္သြားေလသည္။
            သံုးေလးရက္ခန္႕ၾကာေသာအခါ နဂါးမသည္ မိမိ၏လင္ေတာ္ေမာင္၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီျပန္လာေလႏုိးျဖင့္ လည္တဆန္႕ဆန္႕ႏွင့္ေမွ်ာ္ကိုးေနခဲ့ ၏။ သုိ႕ေသာ္လင္ေတာ္ေမာင္၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီျပန္မလာသျဖင့္ နဂါးမသည္ဤသို႕ညည္းညဴးျပန္ေလသည္။ “ ငါ၏လင္ေတာ္ေမာင္သည္ ကေလး မ်ားအတြက္ေဆးရွာထြက္ရာတြင္ ဤမွ်ၾကာျမင့္ရျခင္းမွာ ငါသည္နဂါးမတိရစာၦန္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ငါ၏လင္ေတာ္ေမာင္၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီသိသြားေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟုျပင္းစြာစုိးရိမ္ပူပန္ေလ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္မိမိလင္ကိုေတြ႕လိမ့္ေလႏုိး၊ ေတြ႕ေလႏုိးျဖင့္ေတာအႏွံ႕ ေတာင္အႏွံ႕လွည့္လည္ ရွာေဖြခဲ့၏။ သုိ႕ေသာ္မိမိလင္ေတာ္ကိုအရိပ္အေယာင္မွ်ပင္မေတြ႕ေလသျဖင့္ လူမတန္ ကံခ်ကာျပင္းစြာေအာ္ဟစ္ငိုေႂကြးေလရွာသည္။ မိမိ၏ ရင္ႏွစ္သီးခ်ာျဖစ္သည့္ လွပေသာဥႏွစ္လံုးကို ဥမင္လုိဏ္ေခါင္းထဲတြင္ လံုၿခံဳစြာသိမ္းဆည္းထားခဲ့ၿပီး မိမိ၏ဌာန နဂါးျပည္သုိ႕ျပန္သြားေလ၏။
            ထုိေနာက္ရေသ့တစ္ပါးသည္ ေတာသုိ႕ခရီးစၾကာျဖန္႕ေတာ္မူရာတြင္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းအတြင္း၌ဥႏွစ္လံုးကိုေတြ႕ရွိ၏။ ထုိဥႏွစ္လံုး သည္ အလြန္လွပၿပီး ထူးဆန္းအံၾသဖြယ္ေကာင္းလြန္းသျဖင့္ မိမိ၏ေက်ာင္းသို႕ယူေဆာင္ခဲ့ေလသည္။ ရေသ့ညီအစ္ကိုႏွစ္ပါးလည္းတုိင္ပင္ညႇိ ႏႈိင္းၿပီး ထုိဥႏွစ္လံုးကိုတစ္ပါးတစ္လံုးစီခြဲေ၀ယူၾက၏။ မၾကာျမင့္မီပင္ ထုိဥႏွစ္လံုးမွ လူသားႏွစ္ဦးေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။ တစ္ဦးသည္ေယာက်္ား ေလးျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးမွာမိန္းကေလးျဖစ္၏။ (အခ်ဳိ႕ရာဇ၀င္မ်ားကႏွစ္ဦးစလံုးပင္ ေယာက်္ားေလးျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးမွာ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါျဖစ္၍ ေသေၾကာင္းျဖင့္ဆုိၾကသည္ဟုဆုိ၏။) ဥမွ မိန္းကေလးရေသာရေသ့သည္ မိမိႏွင့္မအပ္မရာျဖစ္၍ ကရင္တုိ႕အားေပးလုိက္သည္။ ေယာက်္ား ေလးရေသာရေသ့သည္ အရြယ္ေရာက္သည့္တုိင္ေကၽြးေမြးျပဳစု၏။ ေစာင့္ေရွာက္၏။ ပညာလည္းသင္ေပး၏။ ဖခင္ျဖစ္သူ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီကလည္း မိမိ၏ ရင္ေသြးသားေလးအား ပညာမ်ားကူညီသင္ျပေပးေလသည္။ ထုိကေလးငယ္ကို ရေသ့က တီႆသီဟဟုအမည္ေပးေလသည္။
            ကာလအတန္ၾကာေသာအခါ ခြန္တိႆမင္းလည္းနတ္ရြာစံေတာ္မူ၏။ သားေတာ္ႏွစ္ပါးမွာလည္း ရေသ့ျဖစ္ေနၾကသျဖင့္ ထီးနန္းကို ဆက္လက္စုိးစံမည့္သူတစ္စံုတစ္ေယာက္မွ်မရွိေခ်။ ထုိ႕ေၾကာင့္ မွဴးမတ္တုိ႕လည္းစည္းေ၀းတုိင္ပင္ၾကၿပီး ထုိရေသ့ႏွစ္ပါးကိုတုိင္းျပည္သုိ႕ ျပန္ေခၚရန္ဆံုးျဖတ္ၾကေလသည္။ မွဴးမတ္တုိ႕လည္း တုိင္းသူျပည္သားအခ်ဳိ႕ႏွင့္ရေသ့ႏွစ္ပါးကို ေတာအႏွံ႕ရွာေဖြၾကရာ တစ္ခုေသာေက်ာင္း တြင္ေတြ႕သျဖင့္ ထုိရေသ့ႏွစ္ပါးအားတုိင္းျပည္သုိ႕ျပန္ႂကြေတာ္မူၿပီးမင္းျပဳပါမည့္အေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ၾကေလ၏။
            မွဴးမတ္တုိ႕၏ စကားကိုၾကားေသာ ရေသ့ညီေနာင္ႏွစ္ပါးက ဤသို႕ဆုိ၏။ “ ငါတုိ႕သည္ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္လုိေသာစိတ္ဆႏၵ စုိးစဥ္းမွ်မရွိပါ။ ကမၼဌာန္းဘ၀၌သာေမြ႕ေလ်ာ္လုိပါသည္။ အကယ္၍ ဒကာတုိ႕သေဘာက်ႏွစ္သက္မည္ဆုိပါက ငါတုိ႕တြင္ တိႆသီဟ ဟုေခၚေသာသားေတာ္ရွိ၏။ ထုိသားေတာ္ကို ဒကာတုိ႕ေခၚေဆာင္၍ မင္းအျဖစ္ဘိသိက္သြန္းၾကကုန္ေလာ့ ” ဟုမွဴးမတ္တုိ႕အားမိန္႕ၾကားေလ သည္။ ရေသ့၏စကားကိုၾကားရေသာအခါ တုိင္းသူျပည္သားမွဴးမတ္မ်ားလည္းအထူးႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ၿပီးမင္းအျဖစ္ ဘိသိက္ေပးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းႏွင့္ ၀န္ခံၾကကုန္၏။ ထုိေနာက္မွဴးမတ္တုိ႕လည္း မည္သည့္ေန႕ရက္တြင္ ဘိသိက္သြန္းမင္းေျမႇာက္ေသာ္ေကာင္းမည္ကို ေန႕ေကာင္း ရက္ျမတ္ေရြးခ်ယ္ၿပီးလွ်င္ တိႆသီဟမင္းသားကို ရထားေပၚတြင္တင္၍ သုဘိႏၷျပည္သုိ႕ ျပန္ၾကေလကုန္၏။
            ရေသ့လည္း တုိင္းသူျပည္သားမွဴးမတ္တုိ႕က မိမိ သားေတာ္ကိုေခၚျပန္ေသာအခါ “ ငါ၏သားေတာ္သည္ ဥာဏ္ပညာနည္းေသး၏ မင္းမျဖစ္ေလာက္ေသး ” ဟူ၍စုိးရိမ္ပူပန္ေလသည္။ လူမင္းဘုန္းႀကီးက နတ္မင္းမေနသာဆုိသကဲ့သုိ႕ ရေသ့ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနသည္ ကိုသိၾကားမင္းကသိေသာအခါ လူ႕ျပည္သုိ႕ဆင္းသက္ၿပီး ရွင္ရေသ့အား “ အဘယ္ေၾကာင့္ က်ိန္းစက္ျခင္းမရွိဘဲ ဤသို႕စုိးရိမ္ပူပန္ေနအံ့နည္း” ဟုေမးေလ၏။ ထုိအခါရွင္ရေသ့က “ မွန္လွပါ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ သားေတာ္ပညာမစံုေသးပါဘဲလ်က္ မင္းျပဳေစသျဖင့္ သားေတာ္အ တြက္စုိးရိမ္ပူပန္ျခင္းျဖစ္ရပါသည္ဘုရား ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ သိၾကားမင္းကလည္း “ စုိးရိမ္ပူပန္ျခင္းမျဖစ္လင့္ ငါသိၾကားမင္း ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါမည္ ” ဟုအာမခံမိန္႕ၾကားေလ၏။ သိၾကားမင္း၏စကားကိုၾကားရေသာအခါ ရေသ့လည္းေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
            မင္းျပဳရမည့္ေန႕ေကာင္းရက္ျမတ္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ မွဴးမတ္တုိ႕က တုိင္းသူျပည္သားမ်ားအားခရီးလမ္းပန္းျပဳျပင္ေစသည္။ လမ္းေဘးပတ္၀န္းက်င္တြင္လည္း ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားရာဇမတ္မ်ားစုိက္ထူေစ၍ တန္ေဆာင္းျပႆဒ္မ်ားကိုလည္းျပဳလုပ္ေစသည္။ တိႆသီဟ မင္းသားကိုလည္း မင္း၀တ္တန္ဆာမ်ားဆက္သ၍ ဘိသိက္သြန္းမင္းေျမႇာက္ၾကေလသည္။
            တိႆသီဟမင္းသားလည္း အတည္တက်မင္းျပဳၿပီးေသာအခါ အေရွ႕ေတာင္အရပ္တြင္ရွိေသာ ေရႊေခ်ာင္းနားတြင္ နန္းေတာ္ကို တည္ေတာ္မူ၏။ ထုိအရပ္သည္ အသက္ရွည္ေသာမင္းျပဳရာေဒသျဖစ္ၿပီး တုိင္းျပည္လည္းေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ေသာ ေဒသျဖစ္လိမ့္မည္ဟုယူဆ ေလသည္။ နဂါးမဥမွေပါက္ဖြားလာေသာ တိႆသီဟမင္းသားသည္ ထုိအရပ္တြင္မင္းေလာင္းတစ္ပါးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳစိုးစံၿပီး ထုိအရပ္ ကိုလည္း သု၀ဏၰဘူမိ ေရႊထံုျပည္ဟုတြင္ေစ၏။ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကလည္း တိႆသီဟမင္းသားဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳၾကေလသည္။ ရေသ့က ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႕အားေပးထားေသာ မိမိ၏ႏွမေတာ္ကိုလည္း “ နာဂ၀တီ ” ဟုအမည္တြင္ေစ၍ မိဖုရားေျမႇာက္ကာဆက္လက္သိမ္း ျမန္းစုိးစံေလေသာဟူ၏။
            တိႆသီဟမင္းမွအစျပဳ၍ အစဥ္အဆက္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္လာခဲ့ရာ မႏူဟာမင္းလက္ထက္တုိင္ေအာင္ပင္ျဖစ္၏။ မႏူဟာမင္းကား အရမညမင္း၏သားေတာ္ျဖစ္သည္။ အရမညမင္း၏ ခမည္းေတာ္မွာ မြန္လူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး မယ္ေတာ္မွာ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးျဖစ္သည္ဟုဆုိ၏။ အရမည မင္းသည္ သက္ေတာ္ ၈၂ ႏွစ္သို႕ေရာက္ေသာအခါ နတ္ရြာစံေတာ္မူ၏။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထပ္တြင္ ပအုိ၀္းမင္းဆက္ ၁၅၈ ဆက္ရွိ ရာ ဓမၼမာလာမင္းမွာ ေနာက္ဆံုးျဖစ္သည္ဟုဆုိေလသည္။ မႏူဟာမင္းမတုိင္မီ ပအုိ၀္းမြန္ကျပားမင္းဆက္ ၁၇ ဆက္မွ်အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေၾကာင္းဆုိ၏။ ၎တုိ႕မွာ -
            (၁)        ေမာင္လွ                         (၉)        ရာဇပေမာ
            (၂)        အသႏၲဳလ                       (၁၀)      ရာဇခုပါ
            (၃)        အႆရာဇ                      (၁၁)      သုတၱဥပါ
            (၄)        တတၱိရာဇ                        (၁၂)      ေဇယရာဇ
            (၅)        ဂုေသနာ                         (၁၃)      သုဒၶိရာဇ
            (၆)        ရာဇေစာကန္                    (၁၄)      ဥပလရာဇ
            (၇)        ရာဇေဇာ္ေ၀                     (၁၅)      မိမလရာဇ
            (၈)        ရာဇမစာတ                      (၁၆)      ဒြါဒႆရာဇ
                                                            (၁၇)      အရမညရာဇ တုိ႕ျဖစ္ၾက၏။
            ေရွးပေ၀သဏီကပင္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ကိုယ့္မင္းဆက္ႏွင့္ကိုယ္ အသီးသီးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္ဟုဆုိ၏။ ကကုသန္ဘုရား လက္ထပ္တြင္ ၃၈၄ ဆက္၊ ေကာဏဂံုဘုရားလက္ထပ္တြင္ ၃၀၉ ဆက္၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ ၁၈၇ ဆက္ႏွင့္ ေဂါတမ ဘုရားလက္ထက္တြင္ ၁၅၈ ဆက္ အသီးသီးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္ဟုသိရ၏။ (ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ သု၀ဏၰပကာသနီက်မ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ျပန္ဆုိသည္။)
            အၿငိမ္းစားေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း၏ သာသနာအစ သထံုကသမုိင္းမွတ္တမ္းစာအုပ္ (စာမ်က္ႏွာ ၄၃) တြင္ “ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္လည္း ခ်စ္သားအာနႏၵာ ယခုဘဒၵကမၻာ၌ ကကုသန္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကစ၍ သူရိနာဂမင္းႀကီး၏ အဘကား ေနမင္းသား၊ အမိကား နဂါးမ၊ အဘကား ၀ိဇၨာဓိုရ္ ပအုိ၀္းေတာင္သူလူမ်ဳိးျဖစ္၏ ” ဟုေရးသားေဖာ္ျပထား၏။
            ဦးေသာ္ဇင္၏ “ ျမန္မာျပည္ေရာက္ ဗုဒၶဘာသာ ” စာအုပ္စာမ်က္ႏွာ ၄၃၉ တြင္ ဂ၀ံပတိ ရဟႏၲာအေၾကာင္းပါ၏။ ဂ၀ံပတိရဟႏၲာအ ေၾကာင္းတြင္လည္း ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားေပၚေပါက္လာပံု ဒ႑ာရီႏွင့္ဆင္ေသာ အေၾကာင္းအရာကိုေတြ႕ရ၏။ အလားတူပင္ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ ေစတီေတာ္မ်ား သမုိင္းေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္တြင္လည္း ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားေပၚေပါက္လာပံုဒ႑ာရီႏွင့္ဆင္ေသာအေၾကာင္းအရာကိုေတြ႕ရ၏။
            ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၊ ပါတီစည္းရံုးေရးဗဟုိေကာ္မတီဌာနခ်ဳပ္မွ ထုတ္ေ၀သည့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံတုိင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုစံ (ရွမ္း) စာအုပ္တြင္ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားဆင္းသက္လာပံု ဒ႑ာရီကို ဤသုိ႕ေဖာ္ျပထား၏။
            “ ပအုိ၀္း (ေတာင္သူ) တုိ႕၏ မူလဇာတိသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္းသထံုခရုိင္ျဖစ္၏။ ပအုိ၀္းတုိ႕၏ ဒ႑ာရီပံုျပင္အရဆုိေသာ္ ပအုိ၀္း လူမ်ဳိးမ်ားသည္ နဂါးႏွင့္ ၀ိဇၨာမ်ဳိးမွဆင္းသက္ခဲ့သည္ဟုဆုိ၏။ ျမတ္စြာဘုရားမပြင့္မီက ယခုသထံုျမသပိတ္ေတာင္ေျခတြင္ ရဟႏၲာတုိ႕သီတင္း သံုးလ်က္ရွိၾကသည္.
            ထုိေဒသအနီးတြင္ ေရအုိင္ရွိရာ နဂါးတို႕စံေပ်ာ္ၾကသည္။ တစ္ေန႕တြင္ နဂါးမင္း၏သမီးေတာ္က ေတာင္ေျခရွိရဟႏၲာတုိ႕ကိုဖူးေျမာ္လုိ ပါသည္။ လူ႕ျပည္သုိ႕ သြားခြင့္ျပဳပါရန္ ခမည္းေတာ္နဂါးမင္းႀကီးထံပန္ၾကားေလသည္။ အစတြင္ ခြင့္မျပဳေသာ္လည္း အတန္တန္ပူဆာသျဖင့္ ခြင့္ျပဳလုိက္ေလသည္။
            နဂါးမင္းသမီးသည္ လူေယာင္ေဆာင္၍ ရဟႏၲာတုိ႕အားဖူးေျမာ္ၿပီး နဂါးျပည္ကိုျပန္မည့္ဆဲဆဲ ၀ိဇၨာပ်ဳိတစ္ဦးႏွင့္ေတြ႕မိ၍ ၀ိဇၨာပ်ဳိႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္ရာ ဥႀကီးႏွစ္လံုးကိုရခဲ့သည္။ ထုိဥႀကီးႏွစ္လံုးကို ရေသ့တစ္ပါးထံအပ္ႏွံၿပီး နဂါးမင္းသမီးသည္ နဂါးျပည္သုိ႕ျပန္ေလသည္။
            ရေသ့ႀကီး ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ဥႀကီးႏွစ္လံုးမွ လူသားေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဖြားျမင္ လာၾကသည္။ ရေသ့ႀကီးက ေကၽြးေမြးျပဳစုခဲ့ရာႀကီးျပင္းလာေသာအခါ သု၀ဏၰဘူမၼိတြင္ အုပ္စုိးေသာမင္းဆက္ျဖစ္လာေလသည္။ ယင္းမင္း ဆက္တို႕မွပအုိ၀္းလူမ်ဳိးျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ထုိမွတစ္ဖန္ အထက္ေဖာ္ျပပါရာဇ၀င္ေၾကာင့္ ပအုိ၀္းတုိ႕ရွမ္းျပည္ေရာက္သြားၾကသည္ဟုဆုိ သည္။ ပအုိ၀္းတုိ႕သည္ သထံုခရုိင္ကို “ သထံုႀကီး ” ဟုေခၚၿပီး ရွမ္းျပည္ေတာင္ပုိင္းရွိ “ ဆီဆုိင္ ” ကို “ သထံုကေလး ” ဟုေခၚၾကသည္။ ယင္း ေနရာ ႏွစ္ခုတုိ႕တြင္ ပအုိ၀္းမ်ားစြာ ေနထုိင္လ်က္ရွိေနၾကသတဲ့။”
            ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသား ေပါက္ဖြားဆင္းသက္လာပံုသည္ ဒ႑ာရီလား၊ တကယ္လားဟူ၍စဥ္းစားစရာပင္ျဖစ္ေလသည္။ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္း သားေပါက္ဖြားလာပံု ဒ႑ာရီသည္ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ ေစတီေတာ္မ်ားသမုိင္းစာအုပ္မွ အဆုိႏွင့္လည္းဆင္ေန၏။ ဦးေသာ္ဇင္၏ ျမန္မာျပည္ေရာက္ ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္မွ ဂ၀ံပတိရဟႏၲာအေၾကာင္းႏွင့္လည္း ဆင္ေန၏။ မြန္တုိ႕သည္ ေတာင္သူေခၚ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိကထက္ေစာ၍ ေနထုိင္ဖြယ္ ရာရွိသည္ဟု သမုိင္းပညာရွင္မ်ားကဆုိသျဖင့္ ေတာင္သူေခၚ ပအုိ၀္းလူမ်ဳိးတုိ႕သည္ မြန္တုိ႕ႏွင့္ေရာေႏွာေနထုိင္ရာမွ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏ ရာဇ၀င္ ကိုမ်ား မီွးေလေရာ့သလားဟူ၍ ေတြးေတာဖြယ္ရာပင္ျဖစ္သည္။
            ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ လက္သမားအုပ္၏ “ သထံုဘုရားသမုိင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ဘုရားသမုိင္း ” စာအုပ္တြင္ -
            “ သု၀ဏၰဘူမၼိ သထံုေဒသသည္ လူေနထူထပ္ေသာေဒသျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က သု၀ဏၰဘူမၼိ သထံုေဒသကိုအုပ္စုိးခဲ့ေသာ သူရိယစႏၵာမင္းသည္ဘုန္းတန္ခုိးအာဏာႀကီးခဲ့သည္။ သူရိယစႏၵာမင္းသည္ ဆင္ျဖဴေတာ္ ၃၃ စီးကိုပိုင္ဆုိင္ခဲ့သည္။ သထံုတြင္ ပအုိ၀္းမင္း ဆက္ေပါင္း ၃၈၄ ဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ပအုိ၀္းတုိ႕သည္ ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ကပင္သထံုေဒသကိုတည္ေထာင္ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိေၾကာင့္ ပအုိ၀္းဘုိးဘြားတုိ႕သည္ သထံုေဒသမွ မခြာခ်င္ၾကေပ။ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ ယေန႕တုိင္ေအာင္သထံုၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္လ်က္ရွိၾကေပ သည္။ (ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ လက္သမားအုပ္၏ “ သထံုဘုရားသမုိင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ဘုရားသမုိင္းစာအုပ္မွေကာက္ႏုတ္ျပန္ဆုိ သည္။)
            သုိ႕ေသာ္ ပအုိ၀္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ သထံုဘုရားသမုိင္းႏွင့္ရန္ကုန္ဘုရားသမုိင္းအဆုိ၊ ေသာသု၀ဏၰပကာသနီက်မ္းအ ဆုိ၊ မြန္ရာဇ၀င္ႏွင့္ေစတီေတာ္မ်ားသမုိင္းအဆုိ၊ ျမန္မာျပည္ေရာက္ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္အဆုိတုိ႕မွာ အနည္းငယ္ေလာက္သာကြဲျပားမႈရွိသည္ကို ေတြ႕ႏုိင္၏။ မည္သုိ႕ပင္ဆုိေစကာမူ ပအုိ၀္းတုိင္းရင္းသားတုိ႕သည္ မိမိတုိ႕၏ ဖခင္မွာ၀ိဇၨာဓုိရ္၊ အမိမွာ နဂါးမဟူ၍ ေဘး၊ ဘုိး၊ ဘီ၊ ဘင္ လက္ထက္မွစ၍ ယေန႕တုိင္ယံုၾကည္ေနၾကေပသည္။

0 comments:

good luck

Ads 468x60px

r
ခြန္မို႔ေလာင္း မွၾကိဳဆိုပ္၏

Featured Posts